torsdag 8 augusti 2013

[Still Going...]

Tredje dygnet av min periodiska fasta och vågen visar 3 kilo ner, kan det vara möjligt?! Jag ska inte ropa hejsan hoppsan än. Det rekommenderas att man ska minska 0.5/vecka för att inte få tillbaka all vikt och lite till när man väl börjar äta som vanligt. 
De två första dygnen har varit...okej. Nu har jag fått börja tidigt på jobbet dessa dagarna vilket har gjort att lunchen har varit sååååå långt bort!(6timmar) Men vatten, kaffe o te har lugnat min mage och jag har verkligen haft att göra på jobbet så att skingra tankarna har inte varit några problem. Jag trodde det skulle vara svårare att skippa frukosten, den som ska vara en bra start på dagen) men det är otroligt vad kroppen vänjer sig! Jag älskar frukost! så det har varit spännande. En aning orkeslös i musklerna har också varit en del i det hela men väl när mitt 8 timmar matfönster öppnas så piggnar kroppen till och jag bli alert igen. Det svåra är när man är bortbjuden. Igår var Olivia, Malin och jag hos Nettan o Erik o grillade. Jätttetrevligt! De tog fram underbara baguettebröd! Jag är en brödnarkoman, jag älskar bröd! Men jag valde att inte äta det. Jag höll mig till kött, fisk, sallad och lite potatis, vilket var gudomligt gott! Tur att efterrätten var en god fruktsallad med vanligvisp. Hade det varit t.ex. kladdkaka så hade jag...ja jag vet ärligt talat inte...:/ 

Jag är en pendlare och har alltid varit. Lätt att gå upp bara jag tittar på en chokladmuffins och detta har jag haft i bakhuvudet varje dag sen jag började min träning och viktminskning 2006/2007. Jag vägde mycket mer då, något som många inte vet när de ser mig nu. Det har varit en lång resa. I början tränade jag något kopiöst. Jag har förfrusit både händer o fötter för att ha kämpat genom iskall blåst under vinterhalvårets alla dagar. Sprungit klockan 23 på kvällen och promenerat tidiga mornar innan frukost. Och jag mådde bra! Många säger, usch, hur kan du plåga kroppen så? Som jag ser det så plågar man kroppen då man ger den saker som den inte mår bra av. Kroppen är en maskin, din maskin och den är till för att användas. Annars rostar den samman och blir trög i växlarna. Jag har aldrig gått på några speciella dieter utan jag har alltid gått efter energi in - energi ut. Jag har ätit bra och gett fan i sötsaker. Jag har aldrig sett sötsaker som big no nos, jag har ätit dem när jag har haft suget men då har jag också varit noga med att träna lite extra efteråt eller dra ner på intaget en annan gång. Det är en balansgång. 
Vem vill inte vara en sådan som kan äta vadsomhelst utan att gå upp ett uns? Slippa tänka på vad man äter osv. men jag är inte sådan. Saken är att jag mår bra när jag tränar och det är huvudsaken i mitt liv, att jag mår bra. Jag har hittat det som fungerar för mig för tillfället. Döm mig inte, gör som jag eller låt bli, det är ditt val, ditt liv, din kropp. 

Denna spännande resa fortsätter ett tag till :) men jag är noga med att lyssna på kroppen, säger den ifrån slutar jag direkt.

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar