måndag 5 augusti 2013

[Here we go]

Är taggad som aldrig förr! 
Har precis klarat mitt första dygn av min för tillfället nya livstil; periodisk fasta. Jag är trött på att gå runt och småäta då och då och inte ha några speciellt planerade måltider. Har hört mig för och den här livsstilen kan passa mig bra. Många pratar om att äta var tredje timme för att hålla blodsockret i schack men detta betyder att man är tvungen att planera in sina måltider och sätta sig att äta vid dessa tider vilket kan vara svårt för vissa beroende på hur en vardag ser ut. Jag fastar istället i 16 timmar(åtta av dem sover jag bort) och har ett så kallat ätfönster i 8 timmar under dagen då jag kan fördela intaget av maten själv när jag känner att det passar och är hungrig. Efter 20 på kvällen stängs fönstret. Och nej! Det är ingen diet, dieter är något man gör under en viss period då kroppen inte klarar att stå ut med att bara äta t.ex. cambridgesoppor livet ut....PF är en livsstil och något som jag hoppas passar mig. Jag behöver ha en riktlinje för att behålla fokus och den här riktlinjen kräver inte speciellt mycket planering(vilket inte är min starka sida ;)

Jag ska testa den här metoden enbart för att jag vill rensa min kropp från onödiga gifter och dålig mat för min kropp och det ska bli spännande att se om där blir något resultat. 

Träningen har jag ju fått en rutin i nu och därför tyckte jag att det var dags att ändra maten. Det ska bli spännande och se hur jag klarar att arbeta imorgon i 6 timmar innan jag får äta :/ Något jag kommer att sakna är väl frukosten skulle jag tro. Men det försvinner ju inte, den förskjuts bara litegrann.

Fokus! Wish me luck! 
Puss o godnatt!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar