måndag 25 februari 2013

[Försvinn du stygga spöke, för du finns inte]

Idag har varit en sådan där nej-dag". Jag kan ju inte alltid vara sprudlande glad! Tänkte beklaga mig lite här om det är någon som står ut med att läsa mina flummiga funderingar denna måndagskväll. Tror det mesta har gått emot mig idag och jag skyller på planeterna. Jag har nämnt det innan och gör det igen. November var en sådan månad, var det fler som kan minna sig att de hade ett litet helvete då? Nu är det alltså dags igen! Grr* Merkurius(som ska menas vara tvillingarnas(kommunikationens) planet, aka, min, är i retrograd. Detta innebär att man glömmer saker,  är klumpig, det skapas missförstånd i kommunikation och teknik strular. Fundera på det och ni ser nog små tecken på att, ja det stämmer ju banne mig! Både intressant och roligt trots allt. Ett tips, skriv inga kontrakt under denna period...tror den skulle vara till 17 mars :/

Jag är även inne i en av mina "det ska ske nu på en gång" perioder. Jag blir frustrerad och rastlös när allt, enligt mig stannar upp, jag har svårt att koppla av den där tankeverksamheten som så gärna vill vara aktiv dygnet runt. Därav sover jag inte särskilt bra, jag tror tyvärr inte att jag kommer fram till speciellt mycket mer än en rubbad sömn. 

Har funderat mycket på vad jag ska göra nu när den här utbildningen är slut? Som den rastlösa själ jag är dömd att vara, så är den eviga frågan, Jaha, och nu då?(nu skrattar nog min mamma). Nej jag är inte velig! Jag är bara av en nyfiken natur.
Vi satt och diskuterade i personalrummet idag angående vilket jobb som hade varit "gott" att ha som inte var så stressigt. Förslag på kassörska, vaktmästare och telefonist kom fram som förrslag, men efter lite prat så kom vi fram till att alla dessa jobb kräver att man är stresstålig, vare sig det handlar om inre (provisionspressad telefonist) eller yttre( pressad att hinna reparera saker fort nog som vaktmästare). Hur eller hur så fick det mig att tänka. Alla arbeten har en sorts press och det kallas tid. Tiden är den som korrumperar vårt samhälle och gör oss till "slavar"(lite grovt uttryckt kanske men det är faktiskt den som styr vår vardag). Säg en dag du går utan att titta på klockan för att hinna göra en viss uppgift? Nej..tänkte väl det ;P

Anyways; Jag har från starten av min utbildning haft den klara uppfattningen att jag måste ha en grund och inte för att jag i hela mitt liv har velat bli en förskollärare för det har jag inte. 
Vad ska jag ha för projekt nu? Jag vill såklart göra något som jag känner att jag trivs med och brinner för. Jag är inte riktigt där än....och så långt har jag kommit i mina funderingar. Fram och tillbaka har tankar och idéer bollats med mig själv men tyvärr har planket inte alltid hållit och jag tror tyvärr inte att jag kommer fram till speciellt konkreta saker, som vanligt :P 
Så för tillfället behöver jag lite överseende och låt-mig-vara attityd från de mina. Det går ju över! 

Men ibland hade det varit skönt att ha ett jobb som inte var så socialt likt de jag har haft tidigare. Tänk att få stänga in sig på att kontor t.ex...Jag citerar mormor; -Gudars skymning!

Låttips:
Doin Dirt - Maroon 5

Längre än så kommer jag inte ikväll, God Natt kära ni!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar