söndag 17 februari 2013

Morgontankar och fågelsång

Kroppen orkar mer än du tror!
Sitter på jobbet, mitt nya jobb och väntar på att första barnet ska dyka upp. Det var kämpigt att gå upp när klockan ringde 05 (verkligen inte min tid på dygnet!) Jag går lite i dvala idag och skulle egentlig velat ha en ledig dag. Känner att min kropp måste få vila. Igår kom jag tillbaka till Kalmar efter att ha helgjobbat, så nej ingen vila då heller. Men på onsdag är jag fri! Det ser jag fram emot väldigt mycket måste jag nämna :)
Vi är nu snart inne i tredje månaden på 2013, hur snabbt kan tiden gå och vart till? Orimliga tankar fyller mitt huvud så här på morgonen. Idag har jag lite svårt att fokusera och tänker på saker som jag måste klara ut för att jag själv ska må bra. För det är vad allas vår tillvaro går ut på. Vi är vår världs mittpunkt, det måste vi utgå ifrån, det finns inget annat alternativ och göra det bästa av det som ges. Tänkvärt?

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar