torsdag 28 februari 2013

Slutet på en era

Mitt hår luktar brasa trots att jag har duschat. Anledning? Anna, Jonna och jag tog varsin kurslitteratur under armen ikväll, traskade ut i snön med grillen och tände på. Lågorna slickad kanterna och röken steg tjockt, stickande...rakt in i mina ögon. Men äntligen fick vi göra det som vi så länge pratat om! Väl spenderade csn-pengar! ;)

Mina två fina flickor har ikväll packat de sista sakerna och imorgon lämnar de Hospitalet för gott (Nu är vi inte studenter längre, iaf inte enligt studentkortet som går ut idag...)
Många minne har vi haft här med mycket skratt, tårar och galet. Imorgon när jag slutar jobbet och kommer hem så vet jag att jag kommer att mötas av en tystnad som inte bör finnas på Hospitalet och det är lite sorgligt. Men jag har haft turen att lära känna dessa grymt underbara, stabila personer som jag aldrig hade gjort om jag aldrig hade flyttat hit. Tack för att ni finns! Och jag säger som jag sa tidigare ikväll: Var inte ledsen, vi lämnar bara ett hus men vi har varandra kvar!

(Och kom ihåg; är det något så bara ring!)

I två år har jag bott här och det har känts som en väldigt lång tid på kollo, en enda stor familj. Och trots att jag kommer från en stor familj så har jag lärt mig att bli en aning mer ödmjuk, för här var jag ju plötsligt inte yngst längre :p
Jag har nu också sagt upp mitt rum så om några månader har jag återigen mitt egna boende! :)

    <3 Tack för denna tid älskade vänner! <3

/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar