lördag 18 maj 2013

[suck och stön och ledighetsbön]

Jo det blir inte mycket skrivet här för tillfället, jag jobbar arslet av mig istället, vad jag nu får för det mer än värk i fötterna har jag inte riktigt klurat ut än...
Frustrerad över att inte få vara ledig, frustrerad över att inte få någon sömn(jag sover som en kratta), ja ibland kan man vara frustrerad för mycket och idag är jag bitter! Bitter över att jag har tappat arbetslusten då jag inte kommer att stanna kvar särskilt länge till och det gäller två ställen nu. Vilket ger minst inspiration och arbetslust mer än att veta att man en dag kommer att lämna ett ställe? Vilken mening har min dagliga inverkan på mitt jobb? Vilken mening finns med att ge av mig själv till människor som en dag inte kommer att finnas i min närhet? Och jag känner att det närmar sig, avslutet. Så som jag känner nu så är det ren och skär uthärdning resten av perioden och låta tiden gå. På det stora hela så hoppas jag innerst inne att där finns en bråkdel personer som har blivit positivt påverkade av mig och det jag gjort under denna tid. Jag vet att det är så, det har jag fått höra från några munnar. Vi människor behöver bekräftelse för att inse att, ja, du är helt reko och det du gör är skitbra! 

Ikväll lämnar jag iaf bitterheten på hyllan! Malin och Emilie kommer över på mat och vin och det ska bli himla kul att träffa dem! :) 
Ska försöka vara pigg imorgon på jobbet...

//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar