onsdag 29 maj 2013

[Margarethaloppet och det då va]

Nöjd efter min prestation? Jajemen!

Grymt mycket folk(kvinnor) som hade kommit för att springa av sig. Svårt i början då alla sprang i en klump tillsammans, inga uppdelningar för de som sprang snabbare eller för de som skulle gå, men det jämnade ut sig sedan. Jag tog det lugnt i början för att känna efter om förkylningen tänkte göra sig tillkänna men sedan drog jag på i ett rätt bra tempo och fick in en bra rytm. Orkade spurta sista biten in i mål, kikade på klockan över målgången och den stod på 17 minuter, men skitbra! tänkte jag och funderade på om jag någonsin hade sprungit 5 km på så bra tid innan...?
Det visade sig sedan att de hade missat att starta klockan...så 10 minuter extra skulle man räkna. Men hey! 27 minuter är inte illa det heller! Hade jag sprungit 5 km till i den takten så hade jag kommit under timmen på milen ;) 
Plockade ut picknickkorgen och väntade in de andra 7 i mitt lag, sen satt vi på picknickfilten tillsammans med(jag vet inte hur många som deltog men Slottsparken var fullsatt) många andra.
Vann till och med pris på mitt tröjnummer! Jag som aldrig vinner :) En foundation och en ansiktsolja :) Sen fick vi fina dricksglas och en sittdyna också.

Nu känner jag mig taggad att börja springa fler lopp framöver :) tjejmilen, Kalmarmilen....Kalmar Triathlon, Midnattsloppet, Göteborgsvarvet(Marcus vi måste anmäla oss nu!) 

Men nu säger jag tack och godnatt för idag!

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar