fredag 23 november 2012

[En lyckans bra dag]

Är det normalt att sitta med skolarbete klockan 21.00 en fredagskväll?
 Ja om man heter Anja och vill bli färdig med sin kandidatuppsats innan jul! 
Tur att ett glas rödvin underlättar och gör att känslan av helg infinner sig. ;) 

Den här dagen har gått väldigt smidigt fram och jag har haft en himla tur! Sitter med ett leende på läpparna och njuter av att min bil, min lille Tafs till BMW gick igen besiktningen med några smärre anmärkningar. Men det "bryr" jag mig inte om för tillfället för nu kan den rulla ända till november 2013 utan efterkontroll! Jag var så nervös över tanken att behöva slänga ut ytterligare pengar på den men nu föll en sten från mitt ekonomiska hjärta och jag flög lycklig hem på rosa moln. 
Vinterdäcken är nu också fint ditsatta så NU kan snön komma om den vill - bring it on!

Igår fyllde min ena syster(och min andra systers dotter Alice) år - Grattis! <3 Eftersom korten jag skickade kom idag...så ringde jag syster istället. Detta slutade i ett två timmar långt samtal om läppförstoringsappar, serien Lyckan i LA, grishundar och julplaner. Vi har en tendens att spåra ur i våra samtal, men det gillas mycket! Jag hoppas,hoppas,hoppas innerligt att de kommer ner till jul! 

För övrigt så har jag varit ute och promenerat med Marcus i två timmar runt hela Trossö stad, pratat om ditten, datten och resten av våra små och stora livsfrågor. Tack för ditt stöd och uppmuntran Carl -Jan :D Kan inte säga det ofta nog, men jag saknar våra lååånga promenader där vi delar tankar och beter oss, som ja, oss - Hah! Jag har sagt att han gott kan flytta till Kalmar bara för att jag ska få mina promenader ;D men icke säger denne ingrodde Karlskronit! :P 

På tal om stad, så frågade pappa mig idag om jag har bestämt mig, - det blir Kalmar eller? Ja, säger jag. Du kommer att sakna Karlskrona, svarar han. - Men vad du får det att låta permanent! Jag finns en timme härifrån, kontrar jag. - Ja, men du kommer att saknar Karlskrona. :P (jag tror bestämt att det är lille pappa som kommer att sakna mig ;) Saken är att jag kan inte sakna något som finns i min närhet. Karlskrona flyttar ingenstans. Det jag kommer att sakna är närheten till min familj och vänner, vardagskontakten försvinner. Att spontant sticka över till någon på en kopp kaffe försvinner, att missa framstegen som syskonbarnen gör eller att ta dem på bio en kväll, det är var jag saknar.
Okej, jag kommer att vara en timme bort för ett tag, vem vet vad som händer sen. Men nu har jag till slut kommit till den punkten där jag måste göra ett val och mitt val hamnar på vart jag befinner mig nu. Blir det inte som man har tänkt så får man justera litegrann, flytta en kruka från ett fönster till ett annat. Det är som alla högtider, du tar fram pynt, du plockar undan. Det jag menar är att man inte får låsa sig och tro att det är så här jag ska leva för resten av mitt liv! Sätt på lite rött läppstift och se vart det tar dig ;)

Jobbhelgen stundar! Ser fram emot lite tjafs med kunder, action i händelsernas centrum! Imorgon efter jobb blir det mer plugg och på söndag ska jag iväg och fira lilla Alice efter jobbet, sen blir det en lite "senare" återresa till Kalmar stad för att ladda för nästa vecka och se om Saffron har snott ännu fler fläskytterfiléer av mina kära grannar  ;)

Mysig fredag på Er!

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar