fredag 9 november 2012

[Friday I´m in love]


Fan så skönt löprundan satt ikväll! Fick lite håll av biosnasket men annars gick den fint, svalt och skönt i regnet :) Hade varit intressant och mäta hur snabbt jag spurtar när jag är uppvärmd och go. Tog hela "mördarbacken", måste jag nämna att den är brant och lång? :) 
Idag var mamma och jag ute på lite snabbshopping till fars dag, no worries! Min käre fader läser inte min blogg ändå ;)

Jaha jag har alltså sett den nya Bondfilmen Skyfall och är väldigt nöjd, den fyllde i alla Bond-kriterier som jag har på min lista ;D Lite sorglig var den allt men mer säger jag inte för de som vill se den.

Igår var Jonna, Anna och jag på Öland och kikade på lägenhetshus...mitt ute i bushen! När vi hade kört 20 minuter på landsväg utan belysning och höga risbuskar längst vägen så började jag bli orolig och kom att tänka på Blair witch project. Såg en bild av gubbar med gula tänder och långa naglar, söndriga fleeceskjortor som står med rostiga cyklar vid landsvägen och dreglar och glor. Böjer sitt krokiga finger i en kom-hit-hälsning och lockar in småflickor med löften om saft och bulle. Frågade Anna om det var här hon skulle rasta Louie om kvällarna. Svaret jag fick var; - Aldrig! En promenad vid fyratiden sen får han vara inne resten av kvällen. Jonna som är van vid helvetesmörkret och tystnaden tyckte det var sååå jättemysigt.... 
Men döm om vår förvåning, huset var underbart! Men med ca en kvart till närmaste affär, utan bussförbindelser och en aning för långt från Kalmar så bestämde vi oss för nej. Det kommer fler tåg och man ska ju faktiskt inte ta första bästa av någonting bara för att vi är i behov av det. Det är som  att välja en I-phone för att samsungstelefonen inte fanns i butiken ;) 

Några vinterdäck blev inte bytta idag, bultarna satt för hårt...(men tack för besväret att försöka) så det blir väl till att "konka" däcken till Kalmar efter helgen. Det kan bli tajt inne i bilen...

Stack inom jobb idag, hämtade ut en bonuscheck och kollade läget inför den stundande julen som alla verkar sååå himla redo för utom jag. Allt julsångssjungande undanbedes, det passar sig helt enkelt inte i början av...ja just det, november! 
Löven sitter kvar på träden och ingen snö har visat sina vita former än, så, jul? nej vet ni vad. Nu har jag iaf satt upp mig på att jobba juldag/annandag. 

Läste på nyheterna att de hade hittat lilla försvunna Anna, vilken himla tur att det slutade bra! Jag har inga ord för hur människor kan bete sig och det är så jag skäms många gånger för att jag tillhör samma släkte.

Imorgon rattar jag ner till Skåneland och mormor! Det hon inte vet är att min mamma ska åka snålskjuts - surprice! Hoppas det inte blir för mycket av en surprice, hon har ju ändå nått 90årströskeln :S

Godnattpuss!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar