måndag 5 november 2012

[Lucky Strike or Big Fat Fall]

Håll i hatten! 
Nu vänder Merkurius retrograd vilket bäddar för missförstånd och problem :S Så ta det lugnt och brusa inte upp i onödan för småsaker och strul, det är bara planeterna som spökar för oss ;) 

Är halvt tillbaka efter halloweenfestens svirande(ja man är ju inte mer än människa) För övrigt var det en himla roligt och lyckat kväll! Tack alla inblandade och utklädda :) 

Satt en stund på posten idag och väntade på min tur, jag och en massa karlar, för att få reda på att de inte säljer emballage där längre. Åk bort till Coop istället kära du, sa den trevliga postmannen. Sagt och gjort stack ut i regnet igen för att mötas av två bittra butches i spelbutiken. Jag säger bara det, hade jag varit en mysteryshopper så hade de förlorat jobbet, serviceminded, vad är det?

Kom hem för att stöta ihop med en skäggig dude från andra korridoren, stod och rotade i våra lådor. Hallå där! sa jag.
Vi håller på att baka, kan vi låna en slickepott från er? 
Ja, alltså, nu ska jag berätta läget för dig, här har vi egna inköpta saker så jag kan inte gå i god för att lämna ut någons slickepott men du är välkommen att knacka dörr och fråga dem. Själv har jag ingen...
Sen var jag nyfiket tvungen att fråga om de inte har sina egna saker. Fick till svars, nej vi är bara tre så vi delar...undrar hur länge det har pågått och hur ofta de byter ut sakerna...
(Kände mig lite upprörd efteråt...behöver jag än en gång ta upp Merkurius retrograd?)

Har ägnat förmiddagen åt att skriva klart min analys, hoppas Klas blir nöjd :)

Så nu ska jag ta tag i ett utkast som ska skrivas till imorgon och böcker som ska läsas som jag inte alls har lust att läsa...men nu kör vi väl sista racet, sjätte och sista momentet innan examensarbetet kickar igång.

Behövs det lite bra musik till det där? Ja tack! Här är några texter som är rolig att lyssna på och dansa till(om man nu håller på med sådant, vilket jag ju gör, men som jag har hört att vissa andra aldrig sysslar med...;)

Train - 50 Ways to say goodbye

Cher Lloyd - Want U Back


//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar