lördag 27 oktober 2012

[Det lyser en full jaktmåne...]

..det märks.
Jag fumlar och klumpar mig. Eller är det bara hederliga gamla Anja i sitt esse..?
Huvudet arbetade helt enkelt inte på samma nivå som kroppen idag och att formulera mig har inte fungerat alls, inte ens på svenska! Kan ni tänka er hur det då lät när jag fick engelskmän vid biluthyrningen? Voinevoine...
Men det är skönt när sådana dagar kommer för då vet man att alla andra dagar blir så mycket bättre :D Jobbet flöt på, vad mer kan jag säga...

En "rolig" sak;
På vägen till affären efter jobb så börjar plötsligt ratten skaka, sedan skakar nackstödet bakom mig, sedan skakar passagerarsidan, sedan lutar hela passagerarsidan...något är inte riktigt som det ska kom vi i bilen då överrens om. 
Vi kör in på parkeringen till stormarknaden, en man tittar på bilen när den svänger, något är verkligen fel, tänker jag då.
Titta det ryker! utbrister jag och pekar på däcket när jag stigit ur.
Det visade sig att däcket hade exploderat...
Vad gjorde vi företagsamma kvinnor? Vi ringde min bror, som så snällt kom och fixade problemet. Kvinnorna stod och tittade på. Snacka om könsroller! Men inte en chans att vi hade kunnat rubba de muttrarna med fälgkorset ens om vi hade hoppat på det. Iaf, rullade säkert hem med ett "nytt" reservdäck i storlek XS.
Tur att det hände i 70km/h  och inte i 100, det hade kunnat sluta illa :S

Nu har vi iaf ätit tacos - mums! Jag har också försökt att läsa lite i mina underbart intressanta kursböcker...jag somnade. Så nu har jag gett upp och får ta tag i det på måndag. Är jag inte inspirerad så är det tvärstopp, så har det alltid varit, så kommer det alltid att vara. Det är som en individuell utvecklings plan, fast utan utvecklingen...

Jag har pusselabstinens och längtar tills imorgon då jag få slå mig ner vid mitt 1000bitars igen....Jaja Hello Grandma jag veet. men ack så roligt! 
Håll tummarna att det är torra vägar på E22 imorgon så Tafsen slipper att halka omkring. 

Tips från coachen;
Glöm inte ställa tillbaka klockan inatt, vi får en timme till att njuta av :)
Måste sluta säga liksom - det ordet fyller min mun alldeles för ofta!
Fortsatt trevlig lördag, Puss!

/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar