tisdag 9 oktober 2012

[Such Things As Happy Endings?]

We often live in silence, 
when we should live to care,
we often forget to show it,
it should be there...

Precis avslutat ett 1.48 timmars samtal med Anna, vi hade tydligen lite att ta igen och nu brinner mitt öra ;) Snart kommer de fina tillbaka och ordningen blir återställd, i alla fall ett litet tag till.

Okej, nu är det tre dagar kvar på praktiken..Vad hände där liksom? Hade min lärare på besök idag och fick domen att han var klar med vilket betyg han tänker sätta på mig så fort han stiger utanför dörren och mer fick jag inte veta...jaha, tänkte jag..trevligt..eller något. Ska försöka klura ut något att ge till dem sista dagen, får se vad jag hittar på.

Det har hänt tråkigheter här i Kalmar, saker som man helst inte vill ta till sig, saker som inte hör hemma i ens vardag, saker som gör att man får veta hur skör man som människor egentligen är. Det är svårt att greppa varför och till vilken mening sådana här saker händer. Det känns obegripligt och fruktansvärt tragiskt. Jag har gått igenom några sådana starka händelser förut och de har rubbat mig ur balans och skapat förvirring och tankar som maler. Jag tycker inte om att tänka på sådant eftersom de får mig att tvivla. Jag vill inte att dessa saker ska hända här i en stad som jag tycker om, de får inte förstöra fina Kalmar. Man vill förhindra det men hur mycket man än vill skydda sig och alla de som är dig nära så står det där på tröskeln som en ovälkommen gäst, det är det som kallas livet. Man får inte bara godsakerna i påsen man får tyvärr ta de bitarna som man hatar också. 
Snälla, ta hand om er! 

Gick en långpromenad ikväll och nu börjar det verkligen bli kallt, vantar, mössa och halsduk klädde mig idag, men det är friskt och skönt när man är rätt klädd :)

Mika har överraskat mig med sitt nya album, här är några karameller att suga på;
Mika- Origin Of Love
Mika - Lola
Mika - Love you when i´m drunk

Ja och såklart, den här också :D
Asaf Avidan & the mojos - One Day

//Anya






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar