fredag 26 oktober 2012

[Solsken och skyfall]

Solen skiner, mitt humör likaså men det är jäkligt kallt!

Gick upp klockan sju i morse efter att ha råkat pusslat halva natten ;D Jo beroendeframkallande är bara förnamnet! Men snart färdig med det, vad ska jag göra då? 
Rullade upp persiennen och såg isfrosten. Nej inte än, oktober är inte slut! Räcker det inte med Jonnas julsångssjungande...
Vi har ju undrat från och till vart alla håller hus i korridoren, på dagarna är det så himla tyst(läs - lugnt och skönt), jo nu vet jag, de råkar ha andra tider än oss veteraner. Kom ut i köket i morse och där är tre personer i full gång med frukostgöra..jaja tänkte inte mer på det, drog på mig jackan och gick ut till ishelvetet.
Muttrade för mig själv när jag såg bilen, ja den är ju vit i lacken men med frost på så var den....vitare än vit ;D Skulle sätta nyckeln i billåset och hann tänka att nu kommer jag inte att få upp dörren för den har fryst fast, jag kommer för sent till verkstaden och bilen blir inte fixad denna gången heller...nyckeln gick in och med lite kvinnlig kraft så slet jag upp dörren. Klappade mig själv på axeln och tänkte att bil är bra! Det kunde ju faktiskt ha varit så att jag var tvungen att stå och väntat på en buss....*ryser
Halkade iväg till Karlskrona med kupévärmaren på högsta och hann till verkstaden. 
Kände sen på mig att göra något impulsivt, så jag cyklade till stan och droppade in hos Parksalongen för en omgång. Där snackade vi om ditten och datten och jag fick berättat om Hospitalet med sina spöken och sin bordellhistoria - det tyckte frisören var himla fascinerande :D Hon själv berättade om att de nu har öppnat en sportsbar på Ullared, så nu kan man alltså lämna in männen där medan man är och shoppar - superbra! 

Nu sitter jag här, har precis ätit kassler och ska dyka ner i skolböckerna tills min kära mor kommer hem. Hon är gräsänka denna helgen så vi ska göra en mor&dotter-grej och åka till Ronnebybrunn och spa:a litegrann ;) Hoppas de har öppnat de Japanska tunnorna! 

Annat: Blir frustrerad - Idag har Skyfall premiär - vem vill gå!!? Jag vill gå!! Har väntat lääänge på den och den ska vara en väldigt bra Bondfilm-  precis som de andra två då menar de? Daniel Craig - finns ingen bättre :D Så säg till, jag kan säkert se den flera gånger ;)

Igår handlade Jonna, Anna och jag på citygross, hittade vattenflaskor i 10krlådorna - skitbra tänkte jag, behöver ju en ny! Sa till Anna så hon plockade på sig en också..
Jag skulle ju egentligen ha kollat efter värmeelement på Rusta, får göra det en annan dag, nu börjar det ju bli kallt på våra rum.
Iaf, vi invigde våra flaskor på spinningpasset..hur det gick? Jo, flaskan läckte som ett soll, korkarna lossnade och jag klämde tungan...skitflaskor.
Skulle gått på Yoga (2) igår, det är den avancerade Yogan, måste jag tillägga att jag aldrig i mitt liv har testat på yoga förut? Vi körde ett spinningpass innan och slog oss sedan ner i sofforna utanför salen...fem minuter kvar så traskar en rastaflätad instruktör förbi tillsammans med den tredje och enda personen förutom oss som skulle gå på passet...Anna och jag tittar på varandra, tar våra skitflaskor och går därifrån. Jag vill helst inte bli uttittad när jag vinglar som om jag krängt en 70cl vodkaflaska. 
Har nu skickat in en ansökan till vikariepoolen i Kalmar (med hopp om fast anställning någon gång såklart) högst upp på listan står nu alltså jobb och boende. Tips välkomnas! 

Jobbar imorgon och på söndag, sen blir det tillbaka till Kalmar!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar