måndag 22 oktober 2012

[Lägesrapport]

Den 13:e...Det var datumet jag senast skrev, skäms på mig!

Men nu är jag tillbaka och tillsammans med en släng av vad jag misstänker är höstdepression som tycker sig vara välkommen till min vardag varje år vid den här tiden...det är du inte!
 Många är vi som lider av detta men sedan finns det de som inte förstår, ni är förlåtna, hur skulle ni kunna förstå? Iaf dra åt skogen, det är vad jag får lov att göra för att hålla den borta, nej men i alla fall dra mig undan lite för mig själv och sysselsätta mig med saker hela tiden, inte stanna upp, då kommer det tankar som malen. Det kan ju vara lite tabu att prata om "psykisk ohälsa" med risk att klassas som galenpanna. Jag kan bete mig underligt, lite irriterad och tvär och ursäktar mig om jag inte är mitt vanliga sprudlande jag, men det finns en anledning! Så överge mig inte ;) Så är läget just nu.

Nu är friskisperioden igång iallafall! Det hjälper väldigt mycket! Många pass är bokade och planerade, det tycker jag om! Ska försöka få in några promenader i veckan också för att få min del av ljuset som vi har så lite av vid denna årstiden.

På fredag ska jag lämna in Tafsen på reparation, en billig sådan om jag jämför med förra :S
Kanske de kan göra något åt lampan så lyser...bromsskivorna...det kan vara bra att de fungerar!
I helgen ska jag jobba, träffa folk och jobba lite mer.

Men strax börjar pengarna på bordet så jag får väl ta en sked mat, lite te och inta soffläge. 
Sen får jag se om det orkas med en Johan Falkfilm, har blivit introducerad denna toppenserie av filmer av Anna och nu kan jag inte sluta titta på dem! ;D Har tre kvar tror jag bestämt...

/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar