lördag 13 oktober 2012

[Sockerbullen, kotten och sparrisen]

Fick i fredags ett papper i min hand när jag slutade praktiken. Där i slutet på sista sidan var en ruta ifylld. Bredvid den stod två fina stora bokstäver som berättade för mig att jag ansågs lämplig att arbeta som pedagog. En lättnad föll över mig och jag kände att nu kan jag slappna av...iaf över helgen. Detta firades såklart med rödvin på kvällen =) Jessica ringde och sa att hon och David var framme i Kalmar så jag trippade ner och öppnade för dem. Vi slog oss ner i korridorssofforna, slog på en film och fick sällskap av Stephanie och Amanda. 

I morse åt jag frallefrulle med J&D innan de skulle iväg på ceremoni. Själv satte jag mig i bilen och körde genom hällregn över E22:an till Karlskrona. Där väntade syster m barn, bror m barn, föräldrarna och en morbror. Det åts supergod stek och fikades med rulltårtebakelser a´la mamma. Efter maten gick vi ut i kylan, en walkoff, som man kan kalla det när man ätit för mycket...;D





De små blåste bubblor i trädgården tills vi vuxna muttrade att det blev kyligt och vi bestämde oss för att springa oss varma. Så en promenad i skogen fick det bli. 
Där lekte vi kurragömma, tittade på löv och sprang "gatulopp" på stigarna...eller ja, jag, Alice och Olivia ;) 
De är roliga de där två. När Alice var liten började jag kalla henne för sockerbullen, för tusan vad hon var söt! (det ligger i Kindska släkten ;) Efterhand så har det blivit vår grej. Sen kom lillasystern och började kalla mig för sockerbulle, hon förstod inte riktigt vad som gällde. Så jag kände att jag var tvungen att ge henne ett smeknamn så hon skulle känna sig delaktig, hon fick heta kotten. Nu har de hittat på ett till mig...;

Sparris.....

Ovetandes och så förväntansfulla......helt i onödan!
Jag köpte tre trisslotter, två till mamma...och en till mig. Tänkte, nu jäkla måste vi väl vinna något...?
Nej, det gjorde vi inte...
Tur att vi har en till finfin present till henne som kommer om några dagar :D

Nu sitter jag här;
<<<<<--------------
och är faktiskt rätt trött, ska snart bädda den provisoriska sängen - a.k.a golvmadrassen =)
Imorgon rattar jag tillbaka till Kalmar för att förbereda inför nästa vecka som jag känner på mig kommer att sätta lite bry i huvudet. Men nu går jag nog in i vardagsrummet och sätter mig framför brasan och njuter av värmen. Jag ska helt klart ha öppen spis i mitt framtida hus! Hugga spinkeved och känna doften av elden, jajemen!

God natt!


//Anya





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar