torsdag 4 oktober 2012

[veckan som gått och weekendresa]

Idag är det fredag, härliga fredag!

Denna veckan har verkligen gått förbi i full fart och det har varit mycket att göra, på praktik som hemma. Igår höll jag ensam i gymnastiken vilket var himla roligt men nervigt eftersom jag skulle ha en filmkamera riktad mot mig(nr två i följd). Vi hade många barn och igår var de ovanligt mycket uppe i varv. Men det gick vägen efter lite om och men. När jag kom hem drog jag en repa med dammsugaren i korridoren innan jag satte mig ner och åt en riktigt god ungspannkaka med bacon a´la Anja. Sen drog jag fram resväskan för att packa lite saker. Ja, för idag precis efter att jag har slutat bär det ju av ner till Blejkinge för att möta upp Jonna och där bär det sedan av för en weekend i med kräftskiva i Jönköping hos Jessica =)
Så det blir full fart redan från start denna fredag, men det är kul, det gillar vi! Man måste försöka pigga upp med saker nu när höstmörkret kryper sig på.

Men jag har vant mig vid tanken på höst nu, jag älskar den skiftande färgen på träden, det ger mer liv till naturen på något sätt, den kyliga friska luften och att det skymmer tidigt, det betyder att man med gott samvete kan gosa ner sig i soffa, säng eller vart man nu vill och inte tänka på något annat än just där...

Nästa vecka kommer min handledare, vi ska prata i en timme om,,,mig och mina eventuella pedagogiska färdigheter...men som sagt, det är nästa vecka!
Nu tar vi ju helg!


//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar