onsdag 10 oktober 2012

[Come and go]

Sitter och har skrivit lite på en powerpoint ikväll som ska in nästa vecka, dags att sätta sig in i skolarbete igen vilket kan kännas en aning ovanligt efter fem veckors frånvaro. Jag vet inte riktigt vad jag ska fylla den med....fler som är lika förvirrade som jag där ute? Ideér mottages.

Idag har jag cyklat iväg på shoppingtur(pumpade din cykel Anna för däcken var..ja, lite platta, men hey! Det kan ju bara vara jag som är tung i gumpen :P Iaf nu är de perfetto igen!)

Vill ju göra något speciellt sista dagen på praktiken och har nu hittat lite smått och gott till min handledare och resten av arbetslaget, hoppas de blir nöjda ;D 
Eftersom de på min förskola inte får äta "snask" så ska jag inte bjuda på glass......får bli fruktsallad och lite yoghurt istället, skulle inte förvåna om barnen hatar mig sen, vem fan ville ha fruktsallad när man var liten??
Det var som när vi var små och fick varsin brun papperspåse med "godsaker" då det var kalas i skolan. Uhhh! tänkte man och fick bilden a´la Kalles chokladfabrik framför ögonen. Tittade man sedan i påsen så var besvikelsen ett faktum, där var kanske 5 kolor, en klubba och en torr klementin på botten...gissa vad som fick ligga kvar...

Nu ska jag få in en rutin när det gäller löpning, satsar på att springa mån, ons, fre för att inte ta ut mig för mycket i början och sedan successivt öka igen. Har en konstig sträckning i baksida lår som känns rätt mycket när jag går(ja är det inte höften så är det något annat skräp!) men den blir bättre då jag stretchar vilket måste betyda att det har att göra med en muskelansträngning...jobbar på det. Men måste säga att det är himla skönt att springa på kvällen, när det är mörkt, stjärnklart och ingen trafik. Ny musik i ipoden är också inlagd så nu är det bara spurta och kör :D De som vill får gärna hänga på en runda i kylan!

Saffron har antagligen ätit något olämpligt(misstänker min gröna palm) för hon verkar ha en allergisk reaktion runt munnen, nu är iaf fodret borttaget och idag har hon fått lax till middag istället - yummie! 

Nej, återvänder väl till min pp sen blir det rakt ner i bingen för att ladda till näst sista dagen på förskolan. Sovmorgon imorgon ;)

//Anya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar