tisdag 6 december 2011

[Its so quiet]

Förbereder mig mentalt inför skriftspråkstentan som går av stapeln imorgon kl 09.00..ja, jag försöker iaf :)
Ingen lust alls, vill bara ha julledigt, dricka glögg, mysa med familjen och äta julskinka med senap på kavring...men icke än!
Idag har jag iaf blivit lite uppiggad med besök från daddy J-O, the one and only! <3 Vi lunchade på Athena och avslutade på Tokiga Ture, mitt första besök, ja, jag vet att det bara är tisdag :( men pappa skulle ha färdkost hem i bilen och jag skulle ha pluggmotivation! Hittade iaf massa godis som jag inte sett sen jag var en liten,liten flicka...Jo jag har varit det också ;)
Dels de blåa små fiskarna som vi handlade i Allékiosken i Lomma hos mormor innan den bulldozerades ner pga mögel.. 
Goooodast!
Dels de gigantiska grodorna i olika smaker, banan, hallon osv(vill inte ens tänka på alla de "nyttiga" ämnen som finns däri...)
Hjälpte de mig i min studiemotivation?? Ehh, nej, hittade mig själv mitt i ett schackspel på datorn istället och det var inte den avancerade nivån...
Men ordnade iaf begreppen i bokstavsordning så jag kan klippa och klistra imorgon. Så himla skönt att vi slipper referera i texten!
Har hittat ett nytt favoritprogram till mina foton, Photo! Editor, en gratisversion som man laddar ner men enklare funktioner än photoshop men minst lika bra enligt mig..några resultat bjuder jag på här:
Min vackra påfågelöga :)










Havet var i uppror den här
dagen då jag var ute med min kamera men jag var tvungen att traska längst ut på bryggan för detta tillfället ville jag inte missa!





Igår gick en epok i graven. Jag och Jonna såg den sista av Starwarsfilmerna, Det slutade lyckligt, Yoda dog(RIP), Jonna grät, jag sa att han nu är på en bättre plats, Jonna grät ännu mer..men för bövelen Jonna! Gubben var över 900 år...han hade gjort sitt.. :D sen fick hon nya favoriter - the fuzzballs eller the furlings som jag kallar dem. Men the ewoks kallas de egentligen. Vi hann också göra julgodis igår, Anna och jag. Mycket gott och mycket lyckat! Marsipanbollar, 5minuterskola, pepparkakshus, ischoklad mm. Vi fyllde många bunkar, det har gått en dag, bunkarna är nu halvtomma, eller halvfulla, hur man nu ser på det :) iaf så var det uppskattat och det är ju till för att ätas upp! Råkade bränna en plåt pepparkakor...(inte bara på jobbet jag inte kan passa ugnen tydligen!)Röken fyllde köket och vi såg knappt varandra...Men slutet gott allting gott! :D

På fredag planerar jag en Malmötripp, måste utnyttja mina SJ-priopoäng och så vill jag ju träffa mormor! Hon vet inte att jag kommer, jag vet det knappt själv än men jag hoppas iaf att jag kan knåpa ihop dagarna :S

Nu ska jag njuta av det sista på denna tisdagskväll och så får det bli tidig läggdags så jag är pigg i knoppen imorgon när tentan läggs upp på moodle! Wish us luck!

Btw* En liten klausul och med risk att bli attackerad...Kalmariter vet inte hur en gång/cykelbana fungerar! De ser ut som en massa C3POs(roboten i starwars) eftersom de irrar omkring på båda sidorna, oftast åt fel håll(varje dag samma visa)...idag krockade jag nästan med en man som tydligen bestämde sig för att helt plötsligt ändra kurs och gå över mittenlinjen...självmordsbenägen någon? Jag fick ropa högt! Crazy people...

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar