torsdag 1 december 2011

[Du är bra precis som du är]

!Glöm inte att berömma dig själv lite varje dag!

Har börjat försöka mig på att peppa mig själv för varje liten sak jag klarar av. Jag är alldeles på dålig på det! Något jag däremot är väldigt duktig på är att klanka ner på mig själv, tvivla på mina förmågor, ibland kan man få tankar som; räcker jag till? Men det är bara mänskligt, sådana tankar har vi alla, om vi inte är narcissistiskt lagda ;)
Det mest centrala folk klagar på är oftast sin vikt och hur de ser ut, något hänger där, något svänger där, bara jag går ner dessa kilona så blir jag nöjd...eller?
Men låt mig fråga dig, din kropp, fungerar den som den ska? Är du frisk? Får du mat i magen?
Jag tänker ofta på vilken otrolig tur(för det är tur det är!) som jag har haft, att jag fick denna fullt fungerande kropp utan några allt för stora krämpor. Min kropp är mitt redskap i vardagen och den fungerar! Den kanske inte är helt proportionerlig, jag har mina "wobbly parts", men hej, helt ärligt..vem vill ha en tavla med perfekt kopierat motiv? Nej, säger jag, släng dit några kluddar färg!

När det gäller träning kan man behöva lite pushande om motivationen tryter, men också när det gäller andra saker som att göra färdigt ett skolarbete, ja, alla vardagliga bestyr egentligen. Allt sitter i ditt huvud, diciplin, diciplin, diciplin.
Har du sprungit 40 minuter så kan du springa 5 till - tänk - det är bara 5 minuter kvar! 5 minuter! Det är inte ens en reklampaus på tv, och den går ju snabbt över ellerhur?

Det går inte att beskriva hur himla skönt det är att få använda hela sin kropp men också att ha möjligheten att göra det! Så idag har jag gjort just det!

45 minuters powerwalk som uppvärming, blev lite misstänksam mot min häl bara, den gav ifrån sig en molande värk, måste verkligen köpa nya joggingskor!
Sen joggade jag bort 30 minuter på löpbandet.

Nej jag är inte duktig!
Detta inlägg är för att pusha mig,
om någon hänger med på vägen...good for you and welcome ;)

Tummen upp för:
- att jag tackade nej till tårta idag ;D
- Inte köpte chokladet i affären(trots att det var 70% och att jag intalade mig själv att jag skulle ha det till fredagsmys,,,vem försöker jag lura? Jag hade ätit upp det direkt när jag kommit hem ;P

Förra söndagen satt vi och "ojjade" oss över vilken helvetesvecka vi hade framför oss..
Tre seminarier med förberedande grupparbeten...
Nu sitter vi här och är färdiga med alla! Sista presentationen var i morse :) Vilken lättnad! Nu väntar vi bara på resultatet :S Men som ju alla studenter vet så blir man aldrig klar...
Man får undan ett arbete...gud så skönt! tänker man, nu tar jag helg...nej, just det vi har hemtenta nästa vecka och jag måste skriva upp begreppsförklaringar till den...
En fördel med allt detta är iaf att jag inte ska hem och jobba, hur kul det än är, så tar det mycket av tiden, speciellt resorna. Så! En hemmahelg blir det.
Men allt är inte roligt skolarbete denna helgen, vi har planerat shopping, julbakning, invigning och kanske om vi hinner Skälby julmarknad =) Och det bästa med marknader är ju som alla vet - smakproverna! ;)

Nej fan vad jag babblar...

'Tar en sista slurk av mitt Rooiboste *åhh så gott!
Får en julig känsla av just det teet :)
och går in för att borsta de vita ännu vitare'
God natt!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar