torsdag 19 april 2012

[Abra Kadabra]

Igår försvann tydligen min blogg en nanosekund..\o/
Jag vet inte hur och inte varför, jag kan bara spekulera;
Virus? En bugg? En hacker? Fick iaf ett meddelande: otillåten aktivitet..
Jag återställde lösenord och blogg rätt snabbt utan att hinna drabbas av någon paniktillstånd..

Idag har jag filéat på veckans Engelskauppgift och är färdig med den. Har också börjat med nästa veckas uppgift, skönt att sopa undan lite arbete :)

Förkylningen håller i sig och ögonen brinner som skärelden :( Det sätter sig tydligen på min fumliga gen också, jag tappar saker hela tiden. Igår var det mitt kokta frukostägg som rullade iväg på köksgolvet, idag var det en morot..:P
Något annat som håller i sig är doften av Tigerbalsam under min näsa. Anna köpte en burk häromdagen för att ha till sina benhinnor(även om det luktar mer som en manlig after shave så är det Tigerbalsam soft ;)..Så nu luktar hela korridoren Tigerbalsam :D Uppfriskande Indeed!

Mellan snorande och nysningar så tänker på den stundande sommaren och tycker att detta aprilvädret med regn, snö, vind om vartannat kan ge upp och lämna plats åt solen och värmen. När dessa dagarna fyller min vardag så tar jag fram mina mentala bilder från det ställe som får mig att må som bäst...min återhämtningsplats, min källa till lycka, mitt paradis på jorden:













Idag är det ett riktigt ruggväder, passar superbra när man gör skolarbeten :D Vi pratade om det igår efter vårt infomöte om examensarbetet och kom fram till att det ju är världens bästa grej att behöva göra det på höstterminen då medvetandet, ja, antagligen vill, men ändå inte riktigt kan vara någon annanstans, chansen för sol och spring i benen är ju en aning mindre än på våren. ;)

Imorgon rullar hjulen mot Karlskrona tillsammans med Anna och Jessica(Jonna hade tid hos tandagubben :( Lite jobbmöte och sen njuta av premiärglass på Glaciären..och hey! Det gör absolut ingenting om det regnar!

Ohh, ja just det! Ikväll ska det bakas! ;D

//Anya

1 kommentar:

  1. Oh vad jag längtar! En nygrillad biff och ett glas rött på solvarm stenhäll...Många sådana dagar vill vi ha i år!!

    SvaraRadera