tisdag 17 april 2012

[I detta nu]

Drabbats av förkylning a´la Lucifer. Den bröt ut igår natt och resulterade i att skönhetssömnen förvandlades till en mardröm...Jag som klarat mig hela vintern utan som ens en liten snuva..Hoppas på en snabb återhämtning nu!
Eftersom jag hade en hemma/pyjamasdag så passade jag på att få lite engeska gjord och är färdig med denna veckans uppgift - God damn I´m good! Jag kan om jag vill...

Apoteket är min vän just nu!

En annan sak var ju att förkylningen kom lagom till boxpasset ikväll som vi bokade förra veckan eftersom det ju är såååå populärt. Jag gav mig fan på att jag skulle dit! Pepprade mig med vitaminer hela dagen, sov bort lite av det onda, förnekade den ömhet i leder, feberliknande symptomen och den stela nacken som kommer med en förkylning och cyklade dit, kämpade tappert och kom hem i ett stycke :) Blev lite ledsen i ögat då jag fick snudd på andnöd på uppvärmningen :( min älskade kondition kom tillbaka!
Diskuterade med Anna om det var bra att träna med sjukdom i kroppen, jag har fått för mig att det är helt okej om det inte är så mycket, det kan till och med vara bra att svettas ut det, så länge som man inte tar i så hjärtmusklerna får jobba för mycket. Antar att det är individuellt hur mycket man känner att man klarar av.

Gjorde världens godaste kycklingwok idag med mycket chili, vitlök, broccoli, vitkål och nudlar, något som helt klart kommer att göras fler gånger i mitt kök.

Imorgon ska vi ha information om examensarbetet - yippiekaiay....eller nåt.

Som den eviga optimisten jag är så dyker jag nu ner i kudden och vaknar frisk och utvilad!
/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar