onsdag 11 april 2012

[four down - four to go]

Lite Kroppsliga Ting:
Vi är riktiga kämpar, Anna och jag. Har lyckats överleva två dagars svettiga dubbelpass på friskis. Det börjar kännas ordentligt i benen nu och jag kan bara tänka hur vi kommer att känna oss på fredag när vi är klara för denna veckan :S Min armar skakar som tusan bara jag lyfter min tekopp, härligt! Idag fick vi en "bonus" i form av plötslig pungvisning x 2 av en gammal man under stretchen, han tyckte tydligen det var skönt utan kalsonger under och ville gärna dela med sig av härligheten...
Har iaf bestämt mig för att förlänga kortet en extra månad eftersom april brukar vara av den sämsta sorten vad gäller fint väder..

Lite Världsliga Ting:
Två Star Wars nördar hade maraton i tvrummet ikväll, så jag sitter och njuter med min träningstidning och en kopp Rooibos istället :)
Jonna har suttit på mig två gånger ikväll och detta endast för att jag la ut ett sött litet kort på henne på facebook, hon verkade inte gilla det...;D
Igår gick vi på bio och njöt av Hunger Games! Jag hade hört mycket om den innan men hade inga speciella förväntningar när jag cyklade dit för att sedan bli glatt överraskad av denna duktigt häftiga film. Tydligen så är det en bok triologi och jag håller tummarna att de gör film på de andra två också :) Klart sevärd och ska så göras på bio! Med risk att stöta mig med fantasterna så var den mycket bättre än Twilight triologin där de endast går runt och glittrar och Bella står och gapar...

Lite Allvarligare Ting:
Fick ett mail igår angående informationsmöte för vårt kommande examinationsarbete...gulp* Har nog inte riktigt förstått att det knappt är en termin kvar och att vi tar examen nästa januari. Vart tog dessa tre åren vägen? Och ännu en större fråga är, vart leder stigen vidare till sedan? Tar jag höger eller vänster vid vägskälet eller ska jag stå och stampa ett tag tills jag har funderat ut hur jag ska göra på den där vägen som kallas för framtid. Ovissheten gnager som en liten mus på ett smörgåsrån, det är för stort att svälja på en gång men efter hand blir också det av obefintlig storlek..Äsch, det löser sig!

Lite Onödiga Att Veta Ting:
Annars idag? Tvättat, städat och gjort lite engelsk uppgifter, med andra ord, mycket högt tempo ;)
Satt klockan på 08.00 till imorgon för en cykelrunda innan frukost och håller tummarna för att det inte regnar och blåser på mig.
Kom ihåg till mig: Lös in din triss och ta en ny(Sluta aldrig att hoppas - plötsligt händer...ingenting).
Ser också extra mycket fram emot en underbar sommar med en perfekt ledig/jobb-balans...Många utflykter är planerade :D 
Den största längtan <3


//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar