tisdag 3 april 2012

[Gubbhäng och kakbak]

Har inte skrivit på några dagar, har varken haft tid eller lust. Men mest hänger det på lusten. Har jag inte lust att skriva så blir det inget bra och blir det inte bra så blir jag missnöjd, så jag har pausat lite.

Påsktider närmar sig och det betyder ägg! Jag älskar ägg! Det är gott, proteinrikt och man kan ha det till eller i nästan varje måltid. Jag ska äta jättemycket ägg, mer än jag gör idag, vilket är mycket :)

Idag har varit en fin men jäkligt kall dag, graderna låg på 4 minus. Gick upp halv sju för att köra ut till Mekonomen och lämna bilen hos meckargubben. Det ligger en bit utanför stan och det skulle ta några timmar att laga så den blå faran fick hängas upp där bak för att en promenad hade tagit alldeles för lång tid. Lämnade in bilen och hoppade upp i sadeln för att upptäcka att växlarna hade fryst...så jag fick trampa som attan i ettan i en halvtimme tills jag var hemma. Sen tog det X antal timmar för mig att tina bara för att upptäcka att jag ju skulle tillbaka samma jäkla håll igen...

Efter en kämpig morgon så behövde jag maud, om inte så kommer mitt Kindska humör fram. Kokte upp vatten till mina makaroner och gick därifrån, när jag kom tillbaka så låg det ett kex och guppade däri....nej jag blev inte glad på personen i fråga (John, som däremot tyckte det var jätteroligt)..desto gladare blev jag efter maten och min första kopp kaffe(åhh underbara kaffe!)

Sen satt jag och Jonna i lä i solen på gårdsbänken och "hängde gubbe" på svenska OCH engelska, väldigt avancerade ord! Men vi blev aldrig hängda någon av oss, även fast jag gjorde en Jonnaanpassad galje, alltså en avkortad pinne :D

Sen kom Anna och Louie..de ville sitta på gräset så vi satte oss på gräset, det blåste på gräset så vi frös till is på gräset, för att till slut ge upp och gå in ifrån gräset. Vilket var tur för väl inne började vi baka "Sivkakor" som Anna fått recept på. Med glasyr, strössel och hela fadderuttan...när de väl var klara så sa Anna att de varken smakade eller såg ut som Sivs kakor...men vi åt av dem ändå :D

Idag var det vanlig medelgympa som gällde, fan det är inte ens jobbigt längre! Men ack så kul fortfarande, särskilt när man tittar på alla som gör samma rörelse nästan samtidigt - coolt ;)
Ikväll har vi hängt inne hos David och Jessika, två av oss verkligen tittade på fotbollen och vi andra undrade vilket lag som var vilket. Alla korridorsdjuren var därinne också och Louie stack ut en stund för att bajsa på Davids sko. HaH Mr Poopie!!

Igår gick vi ner till stan för att shoppa träningssaker. Jag var ute efter joggingskor. De andra efter byxor och jacka. De andra hittade byxor och jacka..likadana, jag hittade inga skor...får leta vidare, måste ha ett par bra nu när jag ska springa Drottning Margaretaloppet + Blodomloppet :D

Känns skönt att ha gjort klart skolarbetet och vara ledig fram till måndag nu :D På torsdag kör jag och Saffy till Karlskrona för att fira påsk och träffa familjen, ska bli mysigt!
Nu ska jag krypa ner med min nyinköpta korsordstidning och klura lite. Imorgon blir det ännu en tidig start med spännande grejer på gång =) Godnatt*
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar