onsdag 25 april 2012

[kaputt i skallen]

Den här veckan slår antalet roadtrips som jag gjort under ett år..eller ja, det känns åtminstone så. Först Öland, sen idag Jönköping bara sådär, okej, jag föll för grupptrycket, två personers tryck, nej jag är inte svårövertalad...Det kändes bara mer lockande än att sitta med engelskan. Anna och jag agerade så moraliskt stöd till Jessica som vi bara kunde när hon skulle på en jobbintervju. Sen har ju jag aldrig varit i Jönköping så jag tänkte, what the heck!
Jonna bestämde sig  tydligen för att stanna hemma, det visste inte jag, jag knackade på dörren klockan nio, det skulle jag inte ha gjort. Ut kommer ett morgonmonster och jag undrar vad det har gjort med Jonna? Hon grymtar Va är det?! Hej, säger jag. Var det bara det?! säger hon.
Hmm, nej jag undrar om du ska med till Jönköping. Morgonmonstret grymtar något om ett sms, säger godnatt och stänger dörren...antar inte det ;D Fick senare ett ursäkta-mitt morgonhumör ;D

Vi stannade till på A6(stort köpcenter med många affärer, me likey! Men jag höll hårt i plånboken för på fredag drar jag och Marcus till Malmö och går bärsärka i affärerna där ;D Vi åkte i den goaste lilla Ford KA som Jessica såklart hade hyrt på Statoil, vi hann lyssna på Annas egengjorda CD med roadmusic hela fyra gånger t/r,  vi hann se två älgar och en räv, en gubbe som hade krockat sin front på bilen(han var okej). Men det var inte bara vi som såg, alla Jönköpingbor såg också, eller ja, de glodde förundrat på vår lilla bil som rullade in på parkeringen, jag trodde jag hade kommit hem till Karlskrona ett tag där :D


En mysig liten dag i en mysig liten bil, med härligt glada flickor och våra härligt bedrövliga sångröster :D Tack snäckorna för en fin dag! 

Nu sitter jag och halvsover vid päronens dator och tänker koja ner mig i sängen. Imorgon ska jag lämna lite av mitt ädla blod till mer behövande - man kan inte säga det för många gånger - Bli blodgivare för bövelen!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar