torsdag 3 maj 2012

[Här är jag!]

Oj,oj,oj, inte okej av mig att sluta upp att skriva så här på några dagar, men det har varit ups and downs, mest downs, de råkar komma när jag inte har något att göra, när jag får lov att tänka..tänka för mycket I´ll say! Blir inte klok på mina humörsvängningar ibland! Tur att jag döljer det så väl att det inte går ut över någon i min närhet mer än mig själv :S
Men jag har inte försvunnit! Jag tar bara lite paus då och då..

Iaf - Sköna Maj välkommen till vår bygd igen, verkligen, välkommen! Kan sammanfatta dessa närmsta gångna dagarna med värme, shopping och lite misslyckad solbränna.

Var börjar vi? Jo, i fredags tror jag bestämt, när jag och Marcus gav oss iväg på vår lilla roadtrip till Malmoe..och inte att glömma min kära mor(samvetet)som placerade sig i baksätet. Hon ville ju så hemskt gärna följa med ner och hälsa på mormor i Lomma <3 Vad gör man inte för sin kära moder? Jag var lite orolig att hon skulle ge en pik för volymen på musiken men resan ner gick bra, samvetet tittade upp lite då och då och ögonkontaktade mig i backspegeln för att visa att hon var där men jag vet att hon är trygg med min bilkörning...ellerhur mamma ;)

Vi kom ner, kramades med mormor och körde sedan vidare in till Entré inne i city. Marcus tyckte det var skönt att jag körde, han hade freakat ut, sa han. Jag kände mig konstigt nog lugn som en filbunke och då har jag inte kört många gånger i Malmö! Jag cyklade ju överallt när jag bodde där..
Iaf..Entré har vad? 80 butiker att handla i...vi hann gå i två stycken och hade redan samlat på oss två kassar var...det började bra! Men vi klarade det galant utan att tömma våra konton och det blev en supermysig dag! Passade på att köra ett extra varv i en rondell när jag kom fel och så en guidningstur i city.. för att visa vart jag hade bott bland annat. Visade sedan gräddhyllan Lomma beach för Marcus som aldrig varit där, han gillade det :D




















Hämtade upp "samvetet", fikade hos mormor, fick nya fina raggsockar som hon stickat och träffade morbror Thomas lite snabbt som var på besök. Körde sen hemåt med en lite mer fylld bil än innan :D

Lördagen jobbade jag sen åkte jag hem till söta Maulin som fyllt år :)
Hon bjöd på god maud - mycket trevligt!

<<<< Redo för middag!

Blev inte så sent för på söndag var det dags för jobb igen =)

I måndags firade vi valborg i Kalmar. Grillade, spelade Kinect och drack drinkar :D Skulle tittat på någon brasa men vi hade det ju så himla trevligt! Sen vinglade vi bort till Vallen där kön var lång som kinesiska muren. En liten tanig tjej trodde hon kunde tränga sig och hade kommit på en vad hon tyckte var väldigt smart idé. Att upptäcka vad hon kallade "luckor" i kölinjen och trodde att hon skulle få ställa sig där...Fick sig en orddänga av David, HaaH!

Tisdag och onsdag gick inte i många knop, vi grillade, solade och köpte lyxiga Brassestolar till Hospitalet ;D Har börjat simma på mornarna, riktigt skönt och inte alls mycket folk. Men måste nog komma på en billigare hobby för det kostar 50 kr gången :s
Fann också ett nytt favoritställe igår..men det är bara mitt att veta ;)


Imorgon ska jag klippa mig - hujedamig men nu är det dags! Måste bli av med detta gräsliga gula blekta som fortfarande sitter på mitt huvud. Klippte själv bort det mest slitna i luggen i helgen men måste ta längderna också. Kan inte fatta att det nästan har tagit ett år för det avv växa ut, jag ska aldrig mer bleka!

På lördag kommer Anna tillbaka efter sin veckosemester hemma - skojskoj! Det firas med att hela Hospitalet drar till Sandras och tittar på Scotts på säsongsavslutningen där. Min debut på Sandras OCH på dansbandskonsert...kan bli intressant ;P

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar