lördag 12 maj 2012

[Vad hände...]

Himlen öppnade sig precis
Jag fick en deja vu a´la sommaren -11..
Knaprar på en salt jordnöt,
kollar hus på internet
och drömmer mig bort..

Min mamma fick äran att döpa mitt inlägg idag...det var sådär lyckat för hon stod med foten i fönsterkarmen i en halvtimme och tittade ut, knapprandes på sitt äpple och sa sen mellan tuggorna,
Vad hände?....söta mamma :D

Igår körde jag till Karlskrona för en helg, innan dess hann jag med en shoppingrunda med Anna ute vid Hansa, har nu skaffat mig ett självscanningkort på CityGrosso(o yeah!), köpte el lampo på Ikea till min skrivbordshörna och när vi satt där på restaurangen så pratade vi om att rensa ut i köket detta året också och slänga gammalt skräp som ingen använder...vi satt tysta en stund, blängde på varandra och sa sen, nej nu drar vi hem och städar! Märkte dessutom alla luckor och lådor med namn, ordning och redan - det ska till blivande förskollärare att göra sådant ;)
Sen blev vi sugna på att pyssla och har nu börjat på en kok(pärm) med recept som ska ligga i köket om man skulle råka få idétorka eller tröttna på att äta havregrynsgröt varje morgon. 
Gjorde egengjorda piroger igår och de blev superdupergoda - Mumsfilibabba!

Anna tipsade om att man kan sms:a 118800 och fråga Vem är..(och ditt för och efternamn) och få tillbaka ett svar...Det här fick mig att asgarva:

Anja är den där mystiska skönheten som lamslår alla med sin blotta närvaro
 och pumpar ut energier som får dem att bli knäsvaga.
 Alla killar och minst hälften av tjejerna har
någon gång fantiserat om att vara nära henne.
Vore hon ett djur skulle hon vara en ståtlig tigrinna iförd strasshalsband
liggandes framför en öppen spis - mjau!

Denna jobbdagen flöt på av bara farten..vart tog den vägen? Glada kunder och glatt humör! Älskar att vara bland folk ibland :)

Nu ska jag kila bort till Marcus för lite maud, film och myskväll - I bring my cheesedoodles som jag har varit sugen på heela jäkla veckan, äntligen får jag äta dem!

Och ja just det! Det ser ljust ut på Dalaresafronten ;)

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar