onsdag 9 maj 2012

[Vågar man hoppas]

Har varken haft inspiration eller kreativitet i sinnet för att fota på ett tag men idag gick jag en liten runda med min älskling (det är mycket roligare att gå nu på våren då det händer lite i naturen ;)


Har inte varit tipptopp Anja de senaste dagarna. En envis förkylning håller sig kvar i min kropp och vägrar tydligen att släppa taget. Den är som en inneboende som man inte blir av med, en som sliter på alla möbler, lånar dina kläder, äter upp all din mat och som lovar dyrt och heligt att den ska flytta ut..imorgon. Den har vandrat neråt och häckar för tillfället i luftrören...mitt huvud blir slött och inte ens allt kaffe i världen hjälper mig just nu :( jag får helt enkelt stå ut med mig,tillsammans med andra i min omgivning, och vara en slöis ett tag till :)

Tror ju inte träningen gör det bättre och ja, jag borde veta bättre än att inte träna men mitt friskiskort går ut nästa vecka och jag är försiktig och ger inte allt jag har på passen. Tyvärr så fick jag ge upp blodomloppet som är på måndag och jag får väl komma tillbaka starkt nästa år istället men det skär lite i mig att inte få testa min kapacitet.

 Idag var jag med Amanda på ett indoorwalkingpass för första gången, visst det var en duktig instruktör och pepprande musik men i längden blir det drygt att bara stå där och..ja..gå. Kanske ger det en chans till någon dag.


När jag om hem från träningen så var Anna sugen på att baka för att,,,korridoren var så tyst,,,hon bestämde sig för vaniljhjärtan,,,nej inga ingredienser, shoppingtime! Precis när vi ska gå så kommer John och tycker att vi ska hämta en tv...Jag varnade för att Tafsens bagage var smalt..jaja tydligen inga problem eftersom tv:n trycktes in vid sidan om mig..det är ju en Sedan, hade tydligen John tänkt. Jahaja...

mobilkamera...skit
Så med John och Anna och halva tv:n i baksätet och mig där fram, så körde vi försiktigt hemåt. Nu står den fint där den gamla en gång stod, med en nypimpad fjärrkontroll och ett meddelande till GötaPetter på ;D


Denna veckan går i rasande fart och imorgon är det torsdag. Tvingade upp Jonna runt halv 11 i förmiddags för att göra nästa veckas engelskauppgift. Vi fick några idéer men sen slutade det med att vi satt med en korsordstidning och pratade med Jessica om nästa nyår istället.


Vågar inte säga för mycket men det talas om en resa nästa vecka...
Till storasyster i Dalarna...Har räknat på det och vi har inte setts på över ett år! Saknar henne grymt mycket! Och lille Julian växer förbi oss här nere i söder, när jag minst anar det så står han där, lika lång som mig och tittar på mig med ögon som undrar vem jag är. Varför bor ni inte närmre!? Men är jag förkyld så vill jag inte utsätta Julian för detta om hans Downs Syndrom ger honom en ökad mottaglighet för virus :( Det skulle ju  annars passa så bra med både skol och jobbfria dagar att ta en minisemester dit upp just nu. Jag får börja med den kommande jobbhelgen och ta det därifrån helt enkelt.

Imorgon ska jag iaf förbereda en lektion utifrån ett kapitel i The big friendly Giant.

Och jodå, jag tycker gott det är dags för nya favoriter!
 Lyssna och njut av härligheterna

God natt
//Anya

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du tar! självklart ska vi ut på vår roadtripp!Kurera dig med vitlök och honung! Kram

    SvaraRadera