onsdag 16 maj 2012

[En bil full med kullor masar oss till Dalarna]

Bilkörning alltså,,
Man märker när man kör bil i en liten stad(jaaa, Karlskrona är en liten stad storstadskomplex! Det har jag rättighet att säga eftersom jag är Karlskronit) Trafiken flyter på som en timmerstock i en fors, det fungerar bra på motorväg trots att det börjar komma fler husvagnar, där finns omkörningsfil och nylagd asfalt, sen händer något. En märkbar skillnad på tempo och trafiken flyter inte längre på, den sjunker som ett stenblock faktiskt, och då vet du att du har kommit till Karlskrona. Jämför jag med Malmö så passade jag bättre in där, det är mitt tempo, snabbt, aggressivt och kvicka beslut - I love it! Det får en att leva upp .Men det är väl tempot jag har i mig(oftast). Vem vill vara en sölkorv? Men seriöst, rondeller, jag säger det igen, du har inte stopplikt innan du kör in i en! Och varför ska ni söla er fram till trafikljusen när det är grönt och ni har fyra, fem bilar bakom och fri sikt framåt? Om det inte kommer en bil från sidan är det väl bara att tuta och köra, eller? Jag tror inte den sista bilen tackar dig så himla mycket när ljuset hinner slå om till rött innan du har vågat dig ut i korsningen...och ja, den sista bilen var jag...


Varför jag tar upp detta? Jo, vi ska köra till Dalarna imorgon :D 
Syrran har lovat shopping, skogspromenader och mjukglass med saltlakritsströssel!
Jag hoppas att trafiken flyter på desto bättre imorgon då det tar några timmar att komma upp dit. Jag har bestämt mig för att dokumentera hela resan, allt bra och allt lite mindre bra, man måste ju få ett helhetsperspektiv på resan, inga dolda ting, oredigerat och ärligt!..
Favorit i repris?



I morse kl 06.00 steg jag upp med tusen sandkorn i mina ögon, fick ett uberpiggt sms av Anna; Rise and shine, sunshine! Jahapp!, då kör vi! Cyklade till friskis, cyklade 1 timme inne på friskis och cyklade sen hem från friskis med kurrande magar. Det enorma grupptrycket(av oss två) gjorde att vi stannade på Danska wienerbageriet och köpte frallefrulle. Den satt där den skulle måste jag säga!



Sen städades det, packades det och flummades det på gräsmattan i brassestol med Jonna och Louiebus. Som ni märker så har vi halvt gått på sommarlov nu, iaf mentalt, så mentalt att vi står och glor på varandra som crazy people i korridoren och glömmer vart vi precis har lagt gafflar och decilitermått..Jonna sa att Kalmarhem antagligen inte släpper ut oss när vi är klara - hon har en poäng där...
De har börjat tvätta av vår fasad på Hospitalet så det luktar badhus överallt(klor)Tur man ska vara därifrån ända till söndag kväll :D Sen kör jag tillbaka med tafsen igen.

Nu är det inte lång tid kvar på vårterminen! Och sen väntar sol, grillkvällar, värme och bad hoppas jag!

Men nu väntar knäckebrödet...

//Anya







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar