söndag 27 maj 2012

[same old, same old]


Jo, jag har bränt mig..
och det har svidit..
men jag har köpt kylbalsam..
och lindrar med en smekning..
Nu flossar det istället...


Fick jag något medhåll när jag led av brinnande smärta och frossande skakningar? 
Nej, Jessica kallade mig kräftan, Jonna skrattade och Anna slog mig med handflatan ett antal gånger. Mamma var värst, hon slängde ut kommentaren, trodde du visste bättre?...jo jag borde väl det... 
Vår kropp säger oss mycket. Jag har tänkt på alla ärr och skavanker man har på den. Den är som en äldre herre som har levt hela livet och har 1000 historier att berätta för dig. Den ena bättre än den andra. Den är som en bok med tomma blad att fylla och min är inte ens halvskriven än.


 Försöker pussla ihop en engelskalektion, det går sådär. Hade helst velat gå och lägga mig för det verkar inte som om huvudet vill samarbeta med mig idag. HAr varit hemma och jobbat i helgen och den har varit intensiv och social. Jag märker att sommaren har kommit för kunderna flödar in. Jag skulle inte vilja ha ett "asocialt" jobb, jag skulle inte klara av att inte få träffa människor. Sen är ju vissa mer intressanta än andra och andra mer jobbiga än vissa, men det är som när man letar efter ett gott vin. Man måste smaka på de dåliga för att uppskatta de bättre. Eller som en vis kvinna en gång sa, för varje god måltid måste ett mord begås, om du inte är vegetarian...
Men jag gör så gott jag kan! Hoppas bara på att mina kunder tycker det också ;D


Så nu sitter jag här med bloggen när jag egentligen ska sitta med skolarbete... Det är fyra dagar kvar av denna, näst sista terminen på hela min utbildning och nu gäller det att hålla fokus så man slipper "kvarskatten" ;) Imorgon har vi take-home exam i engelsk grammatik :S Håller tummarna!
Samtidigt går jag i väntans tider på att bli faster(för andra gången) och händer det inte imorgon så kommer väl bebisen att stanna där inne. Med spänning så gnager jag på mina naglar och hoppas innerligt att allt går bra för både mamma och bebis!

Idag hyllar vi också mammor runt om i världen. Vi har aldrig riktigt firat mors dag i vår familj, iaf inte med presenter, pompa och ståt eftersom vi ju är så himla bra på att visa det året om istället.


Älskade, vackra mamma som alltid är där med ditt stöd, ditt lugn och dina råd, var skulle mitt liv vara om inte du fanns?
Innan jag säger adjö så vill jag såklart dela med mig av den här gobiten för öronen! Och till mors dags ära så är den såklart till dig, jag tror nog du gillar den. 

Listen to your mummy, mumsie knows best!

/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar