tisdag 29 maj 2012

[fasligt road]


Jag lovade att skriva så nu skriver jag i dig..

Två dagar kvar och sen börjar första veckan på sista sommarlovet i mitt liv,(det lät ju inte riktigt riktigt...)så jag inflikar...om jag inte bestämmer mig för att plugga igen ;)

Vi har ju väntat med spänning på att bror min ska bli pappa för andra gången, telefonerna har gått varma och jag har pressat honom med sms varje dag. Han sa, - Det var ett himla tjat. Jag tyckte på att, - Det är min uppgift som faster :P
Jag har sådan himla tur som har bra kontakt med mina syskon att jag får träffa mina syskonbarn och lära känna dem och nu får jag lära känna en ny liten person till som kom till världen igår! <3 Lycka!

Har också pratat med mamma idag för jag behövde henne att lugna mig än en gång. Ibland är jag sådan som hetsar upp mig för saker, då ringer jag mamma och ventilerar. Jag tror aldrig man blir för gammal för att ringa mamma. Hey! Mamma ringer ju sin mamma och hon fyller 90 i år ;D Lilla mormor Majken <3

Tycker den HÄR passar väldigt bra in på mitt liv just nu..

Andra gånger är jag lugnet själv och tänker att det ju faktiskt ordnar sig, det är inte så viktigt, det är inte hela världen, ditt liv fortsätter i vilket fall, du behöver inte göra allt rätt varje gång. Jag ger upp lätt när det inte intresserar mig men är jäääkligt envis när det väl gör det. Antar att det är tvillingen i mig ;) Jag har iaf blivit aningen bättre på att försöka tänka innan om det är värt mödan och agera efter det. Alltid något!

Jessica i korridoren kom glatt skuttandes in i mitt rum ikväll och tyckte att jag skulle hälsa på akademikern Jessica..-Hej akademikern Jessica, sa jag. Hah! De blev klara med sin opponering idag och är nu officiellt klara med sin utbildning...helt sinnessjukt! Snart står vi på tur..

Vi lever ett rätt bra liv här i korridoren just nu :) Grillar när vi känner för det, tar långa promenader, spontana utflykter och njuter. Ibland kan det kännas som stormens öga och man undrar vad är haken? Jag vet ju att det inte kommer att vara för evigt, så naiv är jag inte längre.
Igår spelade vi TjugoEtt i basket, herregud det har jag inte spelat sen högstadiet , det är så grymt kul! Råkade i vattenkrig med några pojkar(vad kan de ha varit?...10 år? Gentlemän som de var så började de att fråga vem de får spruta på, tre av oss pekar leende på Jonna, men fick vår del också till slut. Då de satt och hade lite paus hällde jag..(ja,26 år gammal..) min vattenflaska på ryggen på en av dem. - Jag ska säga till mamma, vi frågade iaf innan, muttrade han, sen gick de...Tihihih skrattade den lilla rebellen i mig ;D

Idag hade vi ett födelsedagsbarn i korridoren och enligt tradition så kämpar vi oss såklart upp kl 07.00 för att ge prinsesstårta på sängen men hon var tydligen redan uppe. Så där står vi i köket med sågspån i ögonen(alla utom Jessica som är hyper för sin opponeringsdag)och blåser upp ballongen. - Hon kommer! utbrister någon och alla grabbar tag i ballongsnöret och springer spontant till ett rum..mitt rum. Vi skickar sedan ut Jessica för att uppehålla Amanda, men hon visste inte vad hon skulle säga så hon sa; Amanda gå till ditt rum. Hahahaha! Busted!

Har idag förberett för seminariet på torsdag och trixat ihop en powerpoint. Har också hunnit med att  städa, baka daimkakor, promenerat...
(På tal om..titta vad jag hittade, getingboet vi pratade om idag Anna ;P
Har också börjat titta på en ny serie "Pretty Little Liars" som Anna tipsade om, den har potential ;D

Nu, söta lilla blogg(läsare:) säger jag God Natt!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar