fredag 13 april 2012

[Mani och habegär]

Det är fredagen den 13 och det regnar
Hoppade min morgonrunda eftersom jag känner slitningar i kroppen efter veckan. Vi har ju ändå två pass kvar som ska göras idag :S varav ett är Intensivpasset....gulp*
Tog istället en lugn frukost med fiberhavre och kaffe framför Pulp fiction. Står ute i köket då det plötsligt dyker upp en gammal tant som går emot mig med grått, kortklippt hår och rynkor i hela ansiktet. Med ett sömnigt huvud så hinner  jag tänka att detta ju är en studentkorridor inte ett pensionat...hon måste ha gått fel..tills jag känner igen leendet och upptäcker att det ju är tant Anna som sminkat sig Hahaha! Hon ska spela upp teater idag(håller tummarna!)

Shoppade loss på Ikea igår, vilket inte riktigt var planerat ;) men hittade en fin liten spegel, en vägghylla, en skohylla och en förvaringslåda att ha under sängen, vilka är fint uppmonterade nu. Jag älskar att borra i väggen - det är så aggressivt ;) Bara ren tur att jag inte har stött på någon elledning än.

Hittat ett par joggingskor som jag gärna vill ha nu när jag vet att jag har överpronation. Om någon har erfarenhet av Nike Lunarglide 3W berätta gärna! Älskar aprikosfärgen på dem!

Ikväll kör jag neråt söder och Karlskroniterna där som väntar på min expertis och expediering. Intressant ord det där, slog upp meningen och fick följande förklarat för mig:

Ordet expediera består av två latinska led: ex (ut) + pes (fot) - Så när någon talar om att de har kunder att expediera så borde man känna sig innerligt ignorerad och kränkt egentligen...eller?
Kicka ut kunden så fort som möjligt så man kan ta hand om nästa kund...och nästa, och nästa....

Fick denna bilden av Marcus igår: 
Det handlar om en principsak som han inte kunde släppa från förra helgen.
Han satt och tryckte som en galning på detta stoppur och blev väldigt stolt när han lyckades få 000.09 efter att ha försökt ett antal gånger!
Jag får testa sa jag..klickade tre gånger och fick fram ett stort smile tillsammans med siffrorna 000.03...
Så nu har han säkert legat sömnlös på grund av detta stackarn för igår fick jag som sagt denna fina bild: HaHaHa! Tvångstankar? Jajemen! Men man kan väl inte förvänta sig något annat från någon som äger en Onepiece(eller förlåt, en sparkdräkt för vuxna) ;D

Återgår nu till mitt kaffe och min film och njuter av fredagen den 13:e
Samuel L Jackson(Grym skådespelare!) Check it out!

Trevligt Helg!
//Anya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar