lördag 14 april 2012

[dies Saturni]

Med dator och kassastopp på morgonen(som vi, tekniska som vi är, fixade på ett kick), med någon oförstådd som inte kunde starta biltvätten, en annan som inte kunde starta dammsugaren, blivit kallad tant Anja ett antal gånger av gubbar som själva för lääääänge sedan passerat gränsen för vad som kallas ungdom och som traskar runt med en torktumlare på magen och lite silverstänk i tinningen, en liten lunchrush och provsmak på en äcklig lammkorv, så kan jag säga att jobbdagen har varit preciiiis som vanligt. Ett relativt lugnt tempo med några glada kunder och....ja, några mindre glada. Tur mitt leende är så bländande vitt att det smittar av sig likt digerdöden under sin framfart ;)

Hamnade utslagen på soffan när jag kom hem och har inte gjort många knop idag..

Imorgon vid den här tiden är jag tillbaka i Kalmar stad hos min lilla pensionär miss Jamare som(vad jag har hört från säkra källor, nämligen Jonna själv) tydligen rymde från dagmamma Jessica, sprang in och spydde i Jonnas rum och sedan åt upp det :D Duktig kisse!

Imorgon blir det iaf rivstart tillbaka för att efter två..nej tre missade Fuegosöndagar försöka hinna med att skaka rumpa lite ;)

Ikväll blir det hemlagad pizza framför en film på min fina tv(som jag saknar varje gång jag åker ifrån den, konstigt vad man kan sakna vad som bara är materiella saker..) men nu har ju mina föräldrar den och jag har inte hjärta att ta den med mig :P

Trevlig lördag!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar