torsdag 29 mars 2012

[Shorty]

Träningsvärk, oh träningsvärk be gone!
Ont när jag skrattar, ont jag gråter,ont när jag gråter,
ont när jag sitter, ont när jag går...


Jag är inte van vid att ha träningsvärk, det krävs en hel del för att jag ska få det så det är en konstig känsla. För samtidigt som det gör ont så är det en skön smärta(mm låter inte klokt, jag vet) Men det är himla skönt när jag väl får det för då vet jag att kroppen har fått jobba på riktigt bra och fått göra övningar som den inte är van vid och komma åt muskelgrupper som annars vilar.
Men tiden efter boxningspasset i tisdags var en pina, har jag haft grym värk i hela kroppen och det kändes riktigt slitet att dra sig upp och pallra iväg på core/bosu igår. Vilket var en roligt balansövningspass! Kände mig lika smidig som en elefant säkert gör på en golfboll men jag blev som barn på nytt :)
Dagens lugna, stretchande Afropass lugnade träningsvärken i kroppen även om "krigaren" kändes kämpig att få till när jag skulle vrida överkroppen åt alla håll. Men jag känner verkligen att mina ben måste få återhämta sig nu annars är det risk för skada! Så imorgon blir det en vilodag för att förbereda för lördagens två svettiga timmar på spinncykel! Hujedamej* Känner mig lite som en rostig gammal cykel....
En nyans av brun??..
Idag har jag terapishoppat! Jag mår alltid så bra efteråt :) Köpte klänning och blusar till den stundande sommaren :)

Upptäckte ikväll att vi skulle ha lämnat in en uppgift på moodle igår....ups, hmm, kladdade ner en sida med text och skickade in den...tur att det inte var något krävande arbete :)
Kollade också på finalen av Biggest Looser och konstaterade snabbt att några av tävlanden hade gått ner en hel Anja...
Så jäkla duktigt, där ligger man i lä!

Imorgon är det fredag, och med fredagen kommer fredagsmyyys!
På söndag kör jag hjem över dagen och jobbar lite =)
God natt.
//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar