söndag 25 mars 2012

[Våfflor och glömda prislappar]

Äntligen! Nu har jag blivit färdig och lämnat in fyra portfolios och en uppsats i engelska, nu återstår bara projektdelen. Men den tar vi tag i imorgon!

Helgen har varit lugn och jag har kunnat fokusera bra på min "hemläxa". Tränade ett intensivpass i fredags och det tog verkligen! Det var jätteskönt! Fler sådana till mig!

Saffron har fått någon konstig hudåkomma, först trodde jag skabb eller löss, men hon är ju en innekatt så den risken är inte så stor, sen har jag tittat i öronen och försökt se något men nej. Hon kliar upp sår vid tinningen och har kala fläckar runt munnen och under hakan. Men jag misstänker foderallergi eftersom jag bytt nyligen. Hon är pigg, leker, kelar och har lagt på hullet för övrigt. Hoppas verkligen att det blir bättre! Hon har levt som en tigrinna här i korridoren nu när bara jag, Jessika och David har varit hemma. Legat på alla möjliga ställen..

Igår lånade D&J tafsen för Jessika skulle på jobbintervju på Ölands djurpark, spännande och se om hon får jobbet! Som tack för lånet av bilen så blev jag på kvällen bjuden på mat på Krögers och drack cider på studentrabatt :D
När vi kom hem så upptäckte vi att Jessika hade glömt att ta bort sin prislapp som hängde ner över ryggen och suttit med det hela kvällen på puben, fan va jag skrattade!

I morse vaknade jag klockan 8! Förstår inte hur jag fungerar ibland, jag som gick och la mig klockan 3, inte ens lite trött men ytterst hungrig! Så jag steg upp och cyklade bort och köpte lyxig frallefrulle :) Senare cyklade jag ut till Stensö för en skönt söndagspromenad, passade på att fotografera lite också för det var ett tag sen inspirationen föll på. Och ja, eftersom det är våffeldagen idag så blev det lite våfflor ikväll, grymt goda!

Nu börjar korridoren fyllas av folk och liv igen :) Anna och Jonna kom tillbaka ikväll.
Nu ska jag njuta resten av kvällen framför ArkivX :) Jag får fortfarande rysningar av introlåten till den serien.




 Imorgon ringer Mekonomen mig och hjälper förhoppningsvis mig att släcka min airbaglampa, sen har väl inte jag råd att göra något resten av detta halvåret :P

Låt som går varm i min pod just nu: Lullaby

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar