torsdag 22 mars 2012

[International thinking är jobbigt]

Kämpar med min engelskauppsats men skulle lätt kunna gå och lägga mig nu istället, det som får mig att fortsätta är tanken på hur skönt det kommer att kännas att ha den klar imorgon. Vilket betyder att endast projektdelen är kvar :D Tror jag sitter en stund till ändå..

Idag körde jag tillbaka hem till Kalmar efter två sköna dagar i Karlskrona. Hann träffa bror och hämta hans lilla Saga bus på förskolan. Hon blev paff att "Ajja" stod i dörren, visste inte vad hon skulle göra så hon pekade överallt samtidigt som hon sa va e dä? Titta! Va e dä? Vi matade ankor, gungade och hade det mysigt. När jag kom tillbaka till Kalmar möttes jag av två smilisar i köket. Jessika och David. De blev superglada att det kom någon. Vadå är det bara ni här? Frågade jag. Ja, vi och Isabell....wohoo ett riktigt partajande då.
Det positiva är ju att det är fritt fram att tvätta ;D Det tråkiga är att det inte är något liv...men! Man kan inte få allt! Jag får ju iaf en chans att skriva min engelska färdigt, tror det är själva meningen med hela denna grejen.

Mitt huvud är nu på internationell nivå och jag hoppar mellan två språk, vilket är en liten balansgång som kräver att jag dubbelkollar texten så jag inte har skrivit något svenskt ord!

Hann komma hem lagom till styrkepasset på friskis ikväll! Vilket var kämpigt värre då jag fortfarande har träningsvärk efter milen, men klarar instruktören(som är 50+) att hålla ut, så ska jag. Cyklade inom maxi för att köpa lite till mitt kylskåp och plockade på mig lite från deras goda salladsbar :) Gångerna innan har det alltid blivit så dyrt men idag höll jag mig under 60krs strecket :D

Tittade på debatt ikväll med tips från syster där de diskuterade om man skulle utföra ett kub-test för att se om man bar på ett foster med Downs syndrom. Jag kan inte hjälpa att tänka hur tragiskt det är att vårt samhälle idag 2012 inte accepterar avvikanden och klassar detta som något dåligt. Samt att vi verkar sträva mot ett samhälle med den perfekta människan som norm. - Barbie & Ken?...say no more.

Följde med min mamma som moraliskt stöd när hon skulle klippa bort sin "risbuske" idag. Det var väldigt spontant och en ingivelse som hon antagligen inte hade gjort om inte jag varit med, som hon sa efteråt. Jag måste säga att hennes frisyr blev superdupertuff och väldigt vågad, för den blev kort! Me likey*

Det fortsätter att krångla runt Tafsen :( Ni vet när man är snudd på målsnöret men plötsligt råkar fälla sig själv, ja så känns det just nu...jag är så nära att jag kan ta på det men ändå inte..(Life is full of disappointments). Det är som att beställa en semla men få en riskaka tillbaka. Det vänder säkert - i´m sure.

Nu ger jag upp för ikväll. Imorgon blir det mer plugg ;) Hoppas på solsken så jag kan sitta ute.
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar