söndag 18 mars 2012

[Oh My Goodness]

Ibland hör man inga speciella på rätt lång tid,
ibland hör man desto fler på  en och samma gång.
De dyker upp bland radiovågorna och sprider
glädjerus i kroppen så det spritter i ut i fingrarna.

Min passion, min överlevnad, mitt allt!

I morse när jag satt och drack min första kopp kaffe och redovisade kassorna på jobbet så hade jag radion på lite svagt i bakgrunden. Plötsligt så fångade några toner mitt öra och jag glömde genast bort var jag var i sedelräkningen. Jag slutade med det jag höll på med, vred på volymknappen och lyssnade.
Håret på mina armar reste sig, det kändes genom hela ryggraden och tonerna gick genom märg och ben och rakt in i hjärtat...Emmylou!
Helgen rann genom fingrarna som den lena sanden nere på österlen. Ibland går det för snabbt, sakta ner, stoppa dig tiden så jag hinner med att fatta vad som händer! Efter jobbet i lördags körde jag upp till min syster i "skogarna". Hur kul som helst att ses igen efter en tid ifrån dem! De hade bakat blåbärspaj som de bjöd på, mums!

Det är så roligt att se systerdöttrarna bli så glada när jag kommer att de inte vet vart de ska ta vägen. Det blir väldigt mycket skratt och stoj. Sen satt vi och gosade i soffan framför filmen Aladin medan de smaskade på varma mackor och lördagsgodis. Att få höra att jag är favoritmoster värmer i mitt hjärta och måste vara det bästa betyget man kan få!
Ja sen när vi väl satt där i soffan så fick jag frågan; Anja, ska inte du ha barn någon gång? - Jasså, tycker ni att jag ska ha det? - Ja det tycker vi! Haha, sötnosar!

Har oanade talanger upptäckte jag idag när jag skulle hjälpa till att koppla ett släp(sånt borde man kunna efter 5 år på Statoil, don´t u think? ;) Lyckades också ordna upp ett kassastopp precis när jag skulle gå hem från jobb(tyckte det var synd att de skulle behöva klara sig enbart med en kassa resten av kvällen).
Anja, tvivla aldrig på dig själv!
Körde tillbaka till Kalmar ikväll med lilla Tafsen som gick som en klocka :)
Är nu helt slut efter en intensivt social helg. Har tittat på första avsnittet av gamla Arkiv X, hehe kul att se dem igen efter ett antal år. Fick ju aldrig riktigt titta när jag var liten(gjorde det såklart ändå och fick sen mardrömmar av att det bröt ut sig en varelse genom 'min hals.......^^)

Imorgon är det ny vecka igen och jag har saker att stå i som alla andra dödliga. Hoppas ni har haft en lika mysig helg som jag. BTW - Vill ha sommar och värme nu...


//Anya






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar