tisdag 13 mars 2012

[Ditt och Datt]

Klockan är bara 11 och ändå har jag hunnit med massor! Jag gillar mig själv när jag är effektiv.
Idag är det lika fint vårväder som igår och vårkänslorna har kommit med besked och jag hoppas att de är här för att stanna! Nu har tiden kommit då det är väldigt svårt att sitta inne!


Helgen försvann så himla snabbt, jag minns knappt vad jag gjorde! Men kan sammanfatta lite smått:
Fick ryck och bakade kärleksmums eller moccarutor som många kallar det, jag föredrar kärleksmums...det låter så mycket godare då, ellerhur ;)
Melodifestivalstittande på lördagen
Tipsrundan som vi planerade på söndagen blev inte av. Vi traskade ut till stensö med pengalösa fickor och tankarna på att det var gratis...nehe..15 kr för en runda.... Men det blev mys ändå med fikakorg vid strandkanten. Lille Louie var duktig och gick nästan hela vägen ut och hem. Han hade sitt första möte med tång och smälte in superbra där i högen av illaluktande "gräs". Sen var han klubbad hela eftermiddagen!

Såg första segelbåten som hade vågat sig ut i det iskalla vattnet...









Blev lite födelsedagskalas för Vendela som fyllde år och Jessica hade bakat världens godaste och finaste prinsesstårta!


Mums!!
Nu kan jag äntligen börja träningscykla igen utan att behöva oroa mig för att frysa ihjäl eller amputera tårna. Wunderbar!

I helgen åker jag hem för att jobba, bilen blir klar denna veckan men den ska besiktigas och ställas på innan den kan användas, annars hade det varit skönt att ha den till helgen...to bad. Men den som väntar på något gott!
Har planerat många utflykter nu som inkluderar den bilen och hoppas att den håller minst 5 år till ;)

Idag ska vi försöka grilla lite här på gården! :)
Jag diggar vår gård, här är så många trevliga människor, de hälsar, stannar och pratar om ditten och datten. Ibland stannar det människor som bara är på "genomresa". Häromdagen när jag satt på bänken och solade så kom det en gullig liten finklädd tant och frågade om hon kunde sitta där en stund. Självklart, här finns plats för många, svarar jag och vi börjar prata om livet, jobb och att där fanns billigt fika i wasakyrkan varje tisdag. :) Sen gick hon ut ur mitt liv.

Häftigt egentligen hur många människor man möter dagligen, man passerar in i deras liv för en stund för att sedan försvinna lika snabbt igen. Hoppas då att de får ett glatt intryck av en och förhoppningsvis har man påverkat dem på ett positivt sätt. Jag gillar att prata med folk.
Jag vill veta vad de har varit med om, veta deras livshistoria, därför är det så kul att lyssna på äldre, de har så mycket kunskap och vetskap om hur saker ter sig.
Uh, nu började jag jätteplötsligt sakna min mormor <3 Snart kommer jag och hälsar på dig Majken, jag looovar!

Önskar En Trevlig Solig Tisdag!

//Anya

1 kommentar:

  1. Ja Majken undrade just när lilla Anja skulle komma så de kund äta tacos...

    SvaraRadera