söndag 2 december 2012

[1:a advent]

Första advent har gått av stapeln och julen kryper allt närmre...
Jag tror bestämt att jag inte ser fram emot julen på samma sätt som jag gjorde när jag var yngre...
Då kunde jag stiga upp på julaftons morgon när alla andra Kindare sov, tassa bort till granen och klämma på mina paket och undra vad som kunde gömma sig däri...Senare på dagen kom släkten och vi kusiner lekte hela dagen och hela kvällen och det kändes som att allt gick alldeles för snabbt, för plötsligt stod alla i tamburen och skulle åka hem.
Man ser saker på ett annat sätt när man är vuxen, det är saker runtomkring som man inte behövde oroa sig för som liten, nej för varför ska man göra det då? Det är ju enda gången i livet som man får vara naiv och leva i all dess härlighet utan att oroa sig. Men det kommer som ett brev på posten, alla vuxenkrav och bestyr, var ligger det roliga i det? Förmodligen så babblar jag på här nu för att jag är så himla opepp pga c-uppsatsen, jag kan inte slappna av...och vi ska "bara" skriva 40 sidor. När jag läser avhandlingarna på 200 sidor så undrar jag hur författarna hittade ut? (Nu har jag skrivit 195 sidor...men oj, skrev jag inte om detta på sida 54?)..ni förstår...förvirrande!
Men nu ser jag ett slut på studietiden...kan jag ääääntligen få börja jobba?! Få ha stående arbetstider, när jag har slutat för dagen så har jag slutat för dagen! Inget extra som hänger över en, ingen tenta som ska läsas in, ingen analys eller paper som ska skrivas. Jag kan få månadslöner och ha råd att unna mig saker som man inte har som student? Men jag har haft "tur", jag har kunnat unna mig ändå, vilket jag är tacksam för, ja förresten; Tack till mig för att jag är så himla företagssam och jäkligt envis! Jag har pallat att arbeta och studera samtidigt ;) stående ovationer, verkligen!

Idag har det bakats lussekatter...


Promenerats i snöyret...


Och fikats med soffhäng och bebisgos..


Imorgon ska mitt halvfärdiga arbete vara inlämnat....klockan 08.00..(jäkla tid till deadline)...
Iaf, skulle kört till Kalmar ikväll egentligen men nu har det ju snöat "litegrann" så jag kör väl tillbaka någon gång imorgon om vi inte blir helt insnöade :P
Solsidan missades inte ikväll heller - lika roligt som vanligt ;)

Lite nya låtar bjuder jag på ikväll; 

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar