fredag 21 december 2012

[Gubbakul]

God afton! Världen är kvar än...

Systerdöttrarna sov över från igår så imorse bakade vi marsipangodis lite snabbt på morgonen, sen skulle de åka hem innan det var för sent att kunna åka någonstans. Det har nämligen snöat grymt mycket hela dagen! Det gillar vi! :D
Idag har jag blivit barn på nytt, sprang ut i halvmeterhöga drivor och gjorde tillsammans med mamma en härligt seriös snögubbe vid namn Herbert: 


För övrigt är jag färdig med alla klappar, bakat mjuk sockerkaka igen, klätt granen, druckit vin och pratat med syster och Julian via Skypevideo <3 jag visade tomten på öppna spisen och Julian ropade genast med sin hesa stämma; - Heeeeej moffa! HaH gullunge!


Varje gång mamma gör något "knas" säger jag alltid; - Det kommer på bloggen! Idag hade hon abstinensbesvär efter tuggummi, Var är mina tuggummin? Är mina tuggummin slut? Åh!,här är mina tuggummin! fortsätter hon och lyfter på ett litet paket på köksbänken. Nej, det är Saffys kattmat, säger jag...
Åh härliga vardagskommentarer! :D Önskar att jag ständigt bar på en diktafon så jag kunde skriva ner alla flummiga kommentarer som sägs av folk varje dag. Obetalbart! 

Imorgon bitti klockan 8 börjar mitt juljobb :D Hoppas jag kommer ut med bilen :/ Sen efter jobb väntar familjen på mig hemma hos päronen. Eftersom vi alla firar på olika platser på självaste julafton så har vi fixat en låtsasjulafton två dagar innan. Imorgon ska jag vinna mitt paket i julklappsjakten(ja, självklart har jag köpt något jag vill ha!)
Nej dags att sluta de två melerade! 

Puss!
//Anya





1 kommentar:

  1. såå roligt att bli citerad på din blogg...mycket nöje:)

    SvaraRadera