lördag 1 december 2012

[I´ve Got No Cluedo]

[Du är värdefull för att du är du,
Du är du för att du är värdefull]

Sitter hos föräldrarna, men föräldrarna är inte här...:(
De har rymt till Skåne, så jag har ett stort tyst hus för mig själv - det är annat än korridor det ;) trots att korridor är väldigt charmigt på sitt sätt så är ett eget boende snäppet vassare.
Åt precis dagens första mål mat trots att jag varit uppe sedan fem :S Anledningen är att jag började sju på jobbet i Karlskrona och där fanns en del att göra idag så ibland hinner man helt enkelt inte sätta sig, så det blev mat i fart istället i form att minimorötter och kaffe :P Men folk var ovanligt uppåt idag(jag också), ibland kan de vara som skitnödiga myskoxar i en badbassäng men de hade tålamod, det rullade på bra, inga missförstånd, elaka miner eller annat krafs. Tänk om alla dagar kunde vara så harmoniska...

Vadå? Vad jag har gjort de senaste dagarna? Jaa, jag har skrivit på uppsatsarbetet, intervjuat, transkriberat intervjuer(världens tråkigaste syssla har jag nu konstaterat)
Men lite roligt har jag också hunnit med. I onsdags körde Jonna, Anna och jag ut till Citygross för att storhandla, jag använde självscanning och min avscanningsoskuld togs! Vi hann också med Rusta och Ikea innan vi drog vidare hem :)
I torsdags cyklade vi flickor ner till julmarknaden på Kalmar slott. Det var myyys, det enda som saknades då var snön. Annars köpte jag det jag skulle och såklart, provsmakade det jag skulle ;) På kvällen bakade vi mjuk pepparkaka(uuuutan lingon :).

Jag har "kramp" i både rygg och lår idag...orsaken? Igår var det upp till bevis på Lazergame. Vi mjukade upp lite hemma först och efter två cider utbrast Anna; 
- Jag är nog lite full nu tror jag! Jonna hon satt och sneglade avundsjukt på min modjodricka och kallade mig svin när jag förnöjt sipprade högt ;) Vi var åtta personer på lazergame, fyra på varje lag...go figure! 
Någon dag innan sa jag att mitt lag skulle vinna...vad hände? Jaa, mitt lag vann ju...De andra skyllde på att det var två grymt dåliga förlorare(a.k.a. Sarah och jag) i vårt lag vilket gjorde att de la sig medvetet...jaa jag tror inte det va :P Det var pur och ren skicklighet och blodigt allvar!
Efter 45 minuter av svett, rök och pangpang så drog vi iväg i kylan till Josefine och Eriks palats för lite pizzakräng och cluedohäng. Har inte spelat cluedo sen jag var 14 och då var jag värdelös på det, så det var superroligt att upptäcka att jag fortfarande är lika värdelös Hah! 
Var i säng klockan 01 och klockan ringde 05 - upp och hoppa ligg inte och dra dig! tyckte alla mina krav, jag tyckte mer på att dra täcket över huvudet och somna om..
Är supertrött nu! Det ska jag inte sticka under stol med, sa att jag skulle baka lussekatter ikväll men jag får nog lov att skjuta upp det till imorgon tyvärr...
Imorgon ska jag sitta med skolarbete också är det tänkt, det ska ju in på måndag så jag måste(hur mycket jag än ogillar det ordet...)

Det är pinsamt att säga det när klockan bara är sju..men sova lite kanske?...

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar