fredag 8 mars 2013

[Brinnande ögon]

Dragit på mig en förkylning igen! Grr! misstänker att det har med min lilla springtur igår kväll i minusgrader att göra. Den som kändes så himla bra! Stjärnklart, tystnad och med kraft i benen orkade jag hela rundan med spurtande och kunde kört på lite till om jag inte var tvungen att gå upp tidigt till jobbet i morse. Nu sitter jag och snörvlat hos föräldrarna efter lite tacos, jomen jag är i Karlskrona. Planerade för någon dag sedan att köra hem. Så efter en lång jobbdag packade jag väskan och satte mig i bilen. Vred om nyckeln....ingenting. Allt Stendött...Batteri@&#%&*...
Men jag ger inte upp så lätt! Sprang upp på Hospital, plockade fram skiftnyckel och batteriladdare, sprang ut, skruvade lite, skar mig lite på fingret, plockade ut batteriet, konkade bort det(20 kg eller något) till soprummet där jag kopplade in det. Där kunde det stå och ladda tyckte jag, men det gjorde inte så mycket laddande alls faktiskt. Svor lite och tyckte lite synd om mig, sjuk och skör och beslutade då och där att ta kustbussen istället. Men det var rätt skönt att slippa köra själv för en gångs skull :) Så nu sitter jag här, imorgon ska jag på jakt efter ett nytt batteri och så lite rödvin! Ska ju på tjejmiddag hos Anna på kvälla :D final i mello och så fina flickors sälle, kan en lördag bli bättre?

Trevlig fredagskväll!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar