onsdag 6 mars 2013

En solskenshistoria

Vaknade och kom på att javisst, idag vad en ledig dag! Kikade ut och kom på, javisst, solen skiner! Det var ju bara för bra för att vara sant! Drog på mig ytterkläder, slog syrrans nummer, traskade på och gjorde så i en timmes tid. Kom hem, fortsatte prata med syster, drog på mig vårjackan, cyklade ner till frisören och sa inte puss och hej förrän jag tog tag i handtaget till frisören.
Min älskade syster, vem kan få mig på så bra humör som du? Vem kan ge mig idéer, ny inspiration och kraft? Det var vad jag behövde just nu, så nära men ändå så långt upp och iväg.   Du är så grymt drivande i det du gör och jag vet inte om du är medveten om hälften?
Tack för att du finns allra käraste syster!

Har dessutom hunnit med ytterligare en promenadrunda med Josefine och vi är nu ett snäpp närmre och på G inför Margarethaloppet :) heja oss!

Vi cyklade sedan vidare till Anna för att kika på barbord, ännu lite längre bort till Jonna för kaffe, Annas bakade bullar och flyttassistans. Jag tycker det är så roligt att de har fått sina små lägenheter och som jag kan komma och besöka :)

Imorgon har jag stängning på förskolan så det blir lite sovmorgon :)

Våren är på väg och känslorna med den, de är grymt välkomna efter en lång, tuff och mestadels mörk vinter!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar