söndag 10 mars 2013

En Kindare på kylning

Tackar tjejerna för en trevlig kväll igår :) med skratt, vin och melodofestivalenkikande.
Vaknade kl 6 idag, sovmorgon? Nej, inte med förkylning och täppta näsborrar...Det var bara att stiga upp, slänga i lite tvätt och baka lite scones. Men dagen blev bra! Trampade i motvind bort till Anna vid tio, fikade med goda bullar och kaffe, hjälpte till att spika upp lite tavlor(haha! jag älskar att spika!) bar ner en köksdörr, pratade med trevlig gubbe i källaren och traskade sedan iväg till Skälby för att mata djuren. Kom tillbaks in i värmen och spelade lite Mario Bros.( jag fick vara en gul svamp idag med vattenskalle som Mario aka Anna fann himla roande att hoppa på..) eftersom jag idag skulle ha som projekt att fixa bilbatteri till lille Tafsen så följde Anna med som cykelstöd. Vi tog järnhästarna i minusgrader och storm bort till Mediamarkt först, där Anna köpte en liten dvd. Ta den största påsen du kan hitta, sa hon när vi stod i kassan. Sagt och gjort, jag plockade den största....Anna skrattade. Jag hade fått plats i den :) Sedan cyklade plastpåsen och vi vidare till Biltema, där jag äntligen fick mitt bilbatteri! Tack pappa för de exakta måtten och tack Anna för lånet av cykelkorgen att ha det i, den höll!
Väl hemma gick det snabbt att montera, jag satte mig i bilen och vred om nyckeln. Tafsen startade direkt :D satt och skrattade lite för mig själv i bilen och kände mig lite stolt och lättad att det inte var värre denna gången. Körde en runda och nu sitter jag i soffan, tittar tv med Stephanie med varm nyponsoppa, glass och mandelbiskvier i min hand och tinar upp :)
Klockan är satt på 05 och imorgon kör vi igång en ny spännande vecka :D

Mysig söndag på er!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar