onsdag 20 mars 2013

[I dug up a Diamond]

Dagens skämt:
200 kronor för att säga orden "det är en del av livet men jag skriver en remiss"...
de där läkarna vet hur de ska suga ur en pengar som man inte har...

Ledig idag och tog mig ut i snöstormen för en långpromenad, skönt! Halkade på en isfläck och trodde min tid att ligga på marken var kommen men jag fann fotfästet, gjorde en ofrivillig piruette och hamnade på rätt fot. Tittade lite förstrött mig omkring och fortsatte på min väg...
På hemvägen gick jag förbi bilen som jag parkerat på en smal bakgata i stan. Där låg spegeln sprucken på marken och bakspegeln var vänd framåt. Misstanke bildades om att någon med gravt,gravt, gravt synfel kört förbi utan att åtminstone skriva en ursäkt på en lapp. Hoppas din bil blev rikligt skadad och tack mänskligheten för din omtanke! Bastardo*
Snön har som sagt kommit till oss igen, stora flingor faller ner och lite mysigt är det allt :) det är så vitt och ljust!

Har också roat mig med att rensa avloppet i duschen! Tror inte någon har befunnit sig där..någonsin. Fick hjälp av Jim då det var totalstopp av hår! Jag ska inte säga vad John gjorde....jo det ska jag, han stod och skrattade i dörröppningen...kände för att kasta det illaluktande håret på honom.

Hej då rummet!
Är i full gång att packa mina banankartonger med saker som jag, ja inte vill slänga men det är nu man ska passa på att rensa ut stenarna från diamanterna, så jag tar min gitarr och går! Nej skämt åsido, det blir nog inte speciellt mycket som jag håller kvar vid. Nu är det bara ca två veckor kvar i studentrummet som jag haft i 2 års tid. Många minnen och många skratt men snart får jag äntligen tillbaka min egen lägenhet! =) 

Välkomna på besök då!

Men först ska jag vara roomie med Anna en tid framöver, ska bli himla kul! Detta för att min anställning går ut först i juni och jag ska slippa pendla varje dag till mitt arbete. 
Och tack Anna så himla mycket för att jag får bo hos dig! <3 Jag lovar vara en ypperlig roomie! Och om inte, så får du tillstånd att stänga ute mig på balkongen, bara jag har mitt rödvin med mig!

Fortsätter nu att rensa bland mitt över en kopp kaffe...

//Anya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar