lördag 6 april 2013

[En helt vanlig lördag]

Sitter i solen på Annas balkong och njuter för fulla muggar!
Jag har precis kommit hem efter en shoppingdag på stan med Jonna och FO. Hittade en del men som alltid inte det som jag gick dit för att köpa. 
Igår hamnade jag borta i Funkabo på adelgatan och tittade på(med protest) IceAge, men eftersom jag var så övertrött efter veckan som gått så fick jag mig ett skrattanfall så tårarna rann i mitten av filmen pga Sid, sengångaren. Tänk va lättroad man är när man är trött! 
Jag vaknade 07 på min lediga dag av en mardröm där vi blev träffade av en tsunami av eld pga Koreas kärnvapen...ingen kommentar. Låg och bligade i taket och tyckte på att, nähe inget kul att bliga på, bättre att gå upp och "fånga" dagen. Så jag började med att tvätta mina kläder...måste tillägga att jag packade ner två par jeans att ha nu när jag är roomie, tvättade båda två och kom på först efteråt att..jaha vad ska jag nu ha på stan? Men det dilemmat ordnade ett par strumpbyxor :) 
Gick sedan en lång promenad(1h) och varvade med att jogga lite lätt, måste köra igång nu eftersom det bara är drygt en månad kvar till Margarethaloppet :D

Blev trakasserad av en expedit i samma stund som jag entrade butiken på stan;
- Kan jag hjälpa dig med något? 
- Nja, har ju inte riktigt börjat kika än jag.
Plockade på mig två par byxor och traskade till omklädningsrummet..
Hinner inte ens ta av mig jackan förrän jag hör en röst i stil med Gulletussan från Mia&Klara utanför båset;

- Kan jag hjälpa dig med något? frågar Gulletussan.
- Jag har inte börjat än, svarar jag.
Gulletussan går...
En stund senare när jag är i färd att ta på mig jackan kommer rösten igen;
- Hur går det?
- Nu är jag färdig...,svarar jag.
- Jaha, haha, ingen bra timing idag inte, hör jag Gulletussan säga medan hon traskar iväg.
Jag förstår att de måste vara serviceminded men att tränga in en kund i ett hörn och på så sätt känna sig påhoppad är inget bra försäljningsknep i´ll say!
..nej, det blev inga byxor...
Kvällen ikväll blir en nostalgitripp till Hospitalet där de tydligen skulle ha fest så det har inhandlats diverse öl och cider Rosé är det totalförbud på just nu, det hör till sommaren! Det är skönt att ha en helt vanlig lördag, lite paus i vardagen och nu fortsätter jag njuta i solen en stund till denna helt vanliga lördag :)
<3 Trevlig lördag <3

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar