måndag 1 april 2013

[Fram och tillbaka]

Jag ser mig lite som en gunga,
Svingar fram och tillbaka,
Tar fart för att nå högre för att sedan trappa ner, 
En gunga är bra för att visa att du försöker,
Ibland lyckas du nå trädtopparna,
Ibland skrapar fötterna i sanden under gungan,
Saktar du ner så får du tid till att reflektera,
Det är väl det som jag har gjort i några år nu,
Tänkt, fram och tillbaka,
Folk undrar, de gör de alltid,
Vi är ett nyfiket släkte som vill ha koll på allt och alla,
Och har vi ingen koll blir vi förvånade,
Va?! men förut skulle du ju göra så,
Jaha, har jag ingen tillåtelse att ändra mig?
Det är ju ändå mina val och mina vägar att gå,
Sen gör du som du vill och jag lovar att inte ifrågasätta varför,
Jag ska säga vad trevligt och le,
För det är ju dina val och dina vägar,
Nästa gång du frågar någon varför,
 Är det för att du är intresserad?
Eller för att döma för att det inte är vad du skulle göra?

Folk frågar mig vad mina planer är och jag har nog pratat med otaliga personer och känt mig som en LP-skiva på repeat och tröttnar snart på att höra mig själv säga orden som alltid är desamma. Det känns som en evighetsförklaring på varför jag gör det jag gör, trots att det många gånger inte är särskilt genomtänkta val och något jag hamnat i ofrivilligt. Men jag har ingen förklaring varför och varför ska jag behöva ha det. Ta det som det kommer, följ med och se vad som händer. Det kan komma något bra ut av det hela.

Påsken har varit mysig på många sätt, mycket god mat, mycket gott sällskap! Men eftersom jag är mitt i flytt och det har varit strul med den så har jag inte riktigt kopplat av. Imorgon blir sista förberedelserna i mitt hem och jag har betat av den delen och kan koppla av lite mer.
Idag har jag träffat Olivia, Dennis och Malin som jag inte sett på evigheter eftersom vi ju bor på så olika platser, det var supertrevligt att ses igen! Och att några av oss dessutom är hemma i sommar gör det ännu bättre :) 
Strax ska jag iväg och kika på säng om de har öppet.
I eftermiddag hämtar Jonna Saffron, nu blir hon kattmamma en tid framöver, tack för hjälpen! <3
Där kommer nog miss Jamare att trivas bra, jag hörde något om att bli tjock...ja lycka till med det! Jag har försökt i 12 år ;) Jag ska iaf ha min dos av gos så ofta som möjligt så förbered er på daglig invadering ;D

Nu är sommaren snart på väg och då sitter jag här igen, längtar! <3


//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar