söndag 21 april 2013

[Repetering]

[Söndagkväll]
Vart tog denna helgen vägen frågar man sig alltid utan något riktigt svar.
Men fyller man den med en massa saker att göra så gör det att den gå snabbare. Man vill ju hinna med de saker som man inte gör i veckorna.
I fredags var jag överlycklig att jag hade en hel helg framför mig att njuta av ledighet, nu sitter jag här och vill absolut inte gå och lägga mig trots att jag är trött eftersom det betyder jobb i dagarna fem. 
I lördags gick vi upp tidigt, jag köpte frallor och sedan stack Anna, jag och Louie iväg på roadtrip till Ö-landet. Där släppte vi lös yrvädret så han fick springa av sig. Sedan stannade vi i Färjestaden och "shoppande loss" på H&M, Fyndhörnan och andra små butiker. Jag tog årets första mjukglass med lakritsströssel(den satt där den skulle!) Landade hos Josephine och Erik på väg hem där vi blev bjudna på bananpaj(som jag fick recept på för den var underbart god!)
På kvällen satt vi på balkongen tills långt efter solen gått ner med tjocka filtar, halsdukar, cider och pratade om allt mellan himmel och jord. Idag har vi varit och kikat på ny säng till mig på EMmöbler och balkongmöbler till Anna. I farten hamnade vi på Rusta och Elgiganten och slutade hos Jonna som varit ute och svirat med sina girlfriends igår. Jag fick gosa 5 sekunder med miss Jamare sen stack hon under sängen resten av tiden...(så härligt att jag har en social katt...)
Väl hemma igen blev det mer balkonghäng med Yatzy(neej det gick inte så bra idag för mig...)

Ställer nu klockan på 05.00 och kryper ner till ännu en veckas jobb.

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar