söndag 28 april 2013

[Tankar En Tidig Morgon]

Sitter och spånar, planerar, tänker och funderar över vad som komma skall i mitt liv.
Lika oinspirerad som förra veckan och lite likgiltig :/
1 maj på onsdag, vart tog april vägen? Syster fyllde år förra veckan men jag kunde inte komma för jag är inte i samma stad! Det frustrerar mig mer och mer att jag inte är med familjen på viktiga dagar, ju längre tiden går så kommer jag underfund med att inte lägga energi på saker som inte är betydelsefulla för mig. Man kan kalla det egoistiskt eller bara rent av genialiskt, det är skönt att tänka, som mormor så fint brukar säga; I don´t care, det ger en lite distans till vardagliga petitesser som i långa loppet inte betyder en uns.   



Idag ska bilverkstaden få kika på tafsen som har börjar ge ifrån sig lite skrapande ljud...Stora utgifter är INTE vad min plånbok behöver, någonsin. Men inte mycket man kan styra över där!

För övrigt känns detta som en rätt skön neutral vecka. Det är dags att öka träningen inför loppet och jag ska börja köra pulsträning i backe :D Imorgon är det som sagt valborg och det blir till att packa picknickkorgen och kilar bort till majbålet på Skälby efter stägningen på jobbet(håller tummarna för fint väder!).

Ha en bra vecka!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar