onsdag 17 juli 2013

[Godmorgon ♡]

Har sovit som en stock, anledningen? Efter jobb igår natt körde jag hem till föräldrarnas hus (närmre från jobb) där är så himla tyst och lugnt! Ingen trafik eller fulla människor som skriker på gatan, inga sopbilar eller kyrkklockor som väcker en tidigt på morgonen, ibland behöver man den sortens tystnad. Jag tänker inte alltid på alla ljud som en stad ger. 
Jobbkvällen gick i 100 men det är kul, inte lika kul när en av kassorna är sönder och man får förlita sig på en, den kan ju också strula.....jo det gjorde den, två gånger. Tur jag är teknisk och har förstående kunder som snällt står och väntar i kön ;) ja nån gick i protest, men hey what to do! :p personen klarade sig bättre utan den chipspåsen...
Fan va folk dricker läsk när det är varmt ute, förstår inte varför, sockret gör att de blir ännu mer törstiga ju, drick vatten istället!

Ullared säger ni? Kanonkul, men det dröjer nog ytterligare 5år innan jag åker dit igen. Folkträngsel och jag? Nej ingen bra kombo..
Vi kan sammanfatta resan med: massa jäkla kissepauser från kartläsarens sida, dålig kartläsare som skulle titta facebook så vi hamnade lite på landsbygden på väg hem, cdsabotage från kartläsaren och allsång. Efter att jag hade kört själv både upp och ner, sovit kasst på natten och gått inne på Gekås i 8timmar så gör det lite ont i mina trötta ögon efter alla intryck. Detta gjorde att jag kisade lite när jag satt bakom ratten. Inga namn nämnda, så kommer kommentaren från Petra: 
- Behöver du glasögon? 
- NEJ, JAG HAR PERFEKT SYN! 
- Men du kisar? 
- Jag är trött i ögonen.
- Ja det är tecken på att man behöver glasögon.
- Det är det inte alls! Jag har perfekt syn!
- När kollade du den senast?
- Jaa, 5 år sen kanske.
- Det kan hända mycket på 5 år...
- Tyst.
Det var en kul resa iaf! Fick handlat en del med mig hem, dels en ny bordslampa till mitt massiva ekbord, äntligen kunde jag sätta fyr på den gamla skräpiga rislampan! :-D

Det blir en sen jobbkväll i kväll också, ska se vad som sker då, allt kan hända, i like it! :)

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar