tisdag 9 juli 2013

[Vadå? Alla dansar väl i hissen upp till tredje våningen?]

Min sköna lediga dag började med en skön lång cykelrunda på nätta 1.7 mil, fan så gott det är att flyga fram. Jag är i stort behov att köpa ny cykel nu har jag insett efter antalet hoppade kedjor och sneda hjul, men man tar vad man har och det har ju fungerat bra hittills! Tänkte på det häromdagen, back in the days då träningen blev en del av mig, för sisådär 7-8 år sedan, då fanns där inga androidmobiler eller spotify, inga ipods att fylla med härlig adrealinpumpande toner, vad tog vi då? undrar ni nu. Ja antingen sprang vi till fågelkvitter eller så använde vi något kallades kassettbandspelare där vi hade spelat in bra musik från radion vi hört under dagen, det fick plats en del låtar, men varje gång man skulle byta låt var man ju då tvungen att spola, likadant om man ville höra samma låt igen, ja det var tider det! =) funderar på vad det gjorde för träningen egentligen, fick jag verkligen in det där peppande tempot eller blev det avbrott i maskineriet? Senare bytte jag upp mig till en cd-walkman(liten och nätt? tänker ni, nej, större än min handflata faktiskt) den fick iaf följa med mig på mina rundor i skogen. Som sagt, man tar vad man har...

Idag har mina föräldrar firat 36 år som gifta! I vått och torrt har de hållit ihop de där två. Är inte det romantiskt så säg? Stort grattis! <3 Det firade vi med lite tårta och sol vid sommarstugan:


Sen blev det en härlig timmes promenad med Malin i kvällssolen runt Dragsö ikväll för att kolla upp camparna men också för att prata ifatt oss efter några år ifrån staun :) grymt varmt!
När jag kom hem fick jag en överraskning i form av en ny sil till kökskranen och äntligen en ny blandare till mitt badkar! Nu slipper jag bränna mig eller frysa till is de första sekunderna när jag ställer in vattnet(vilka världsproblem alltså!)

Imorgon, kanske, det blir en onödig biltur till Kalmar för att hämta ett paket på posten(nej inte speciellt sugen på det). Blir det av så får jag väl hoppa inom Ikea samtidigt så det inte ska kännas för onödigt ;) 

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar